Jättearg medtrafikant

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Ja jag glider sakta fram mot ett rödljus på Huddingevägen och ser att det är rött, Jag kollar läget och ser att det finns gott om plats att glida upp brevid min medtrafikant i samma fil utan att det medför någon fara.
Uppenbarligen blev killen rädd och ryckte till ordentligt när jag smekte backspegeln.
Det började tutas och viftas med nävar och jag kan bara gissa orden som flödade ur hans arga mun.

Nåja jag behöll lugnet och när det blev grönt så var det hela ur världen!
Gjorde jag fel på något sätt eller vad??

Jag hade nog inte blivit förbannad men rätt paff om nåt pervo gled upp bredvid mig och började smeka min backspegel...

Han kanske tyckte du gjorde fel. Jag brukar hinka på om jag ställer mig först när det slår över till grönt. Jag brukar bara passera om det står över 2 bilar bakom rödlyset. Jag körde ju lugnt om en gammal farbror i en volvo 740 när han fjötkörde i 40km/h och det var 50km/h och jag hade gott om sikt framför på raksträckan, men han skulle såklart börja tuta och ha sig men han försämrade min trafiksäkerhet! Jag tittade bak och undra va han ville så tappade jag ju fokus framför hojen.

Men de kanske bara är avundsjuka att de inte kan slingra sig fram på vägarna. Stanna och fråga vettja

Du bara påminde honom om ångesten att sitta i köer med motorcyklar som åker förbi. :hihi

Men nej, något fel tyckte jag inte att du gjorde direkt, det skulle väl vara om du var oroande nära, men om du inte vek hans backspegel var det ju inte så farligt nära. :fakta

Jag tror bara att han behövde en kram :) nästa gång så gå av hojen och ryck upp dörren på gubbens bil o ge han en kram :krama

Gjorde jag fel på något sätt eller vad??

Nä. Att få tränga sig ogenerat i köer är ju en av de absolut främsta anledningarna till att köra motorcykel i stan. Jag brukar ta den mest trafikerade vägen till jobbet bara för att få glädjen att köra förbi maximalt antal stillastående bilar.

"" när jag smekte backspegeln.
Gjorde jag fel på något sätt eller vad?? ""

Ja, ge fan i andras backspeglar.
smekte backspegeln är din version, vad är hans version? Dunk! ? Märken?

:krama

Varför smeker du backspeglar :confused: Något som du behöver prata om :rolleyes:

Sker det utan fara och du inte kör på backspeglar eller annat så ser jag inget fel i det, kanske skulle jag hållt koll i backspegeln om dåren skulle komma ut med knytnävarna efter mig så man kan dra iväg :)

Jag samlar på backspeglar, och kan jag inte sno dom så vill jag iaf känna på dom... Jag erkänner att det är ett problem och att jag borde prata med någon om det.

Är det en sexuell grej eller är det spänningen du är ute efter?
Bra att du erkänner iaf, att erkänna att man har ett problem är första steget mot att bli frisk:rofl

sɐəɹpuɐ;5979592 skrev:
Nä. Att få tränga sig ogenerat i köer är ju en av de absolut främsta anledningarna till att köra motorcykel i stan. Jag brukar ta den mest trafikerade vägen till jobbet bara för att få glädjen att köra förbi maximalt antal stillastående bilar.

En av de absolut bästa när det är stillastående köer är tunneln upp mot Gullmarsplan och ligga långt ut till höger och bara rulla förbi.

Ja det är ett konstigt vad vissa blir arga då man glider upp med 26 ton och 'smeker' backspegeln på dessa tvåhjuliga sporthojs-nissar. :tummenupp

Om du hade stått där först, och bilen hade glidit upp sidan om dig, så att han smekte ditt styre, hade du då tyckt att han gjort något fel?

Ah! jag glömde visst att säga att jag satt i bilen och gled upp brevid en skitsnygg r1 :D

Kan bara instämma att man går igång på en R1:a - Sexiga som faaaaaaaaaen e dom alltså

Men don´t touch min R1:a bara

This is my R1:a. There are many like it, but this one is mine.
My R1:a is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
My R1:a, without me, is useless. Without my R1:a, I am useless. I must fire my R1:a true. I must shoot straighter than my enemy who is trying to kill me. I must shoot him before he shoots me. I will...
My R1:a and I know that what counts in this war is not the rounds we fire, the noise of our burst, nor the smoke we make. We know that it is the hits that count. We will hit...
My R1:a is human, even as I, because it is my life. Thus, I will learn it as a brother. I will learn its weaknesses, its strength, its parts, its accessories, its sights and its barrel. I will keep my R1:a clean and ready, even as I am clean and ready. We will become part of each other. We will...
Before God, I swear this creed. My R1:a and I are the defenders of my country. We are the masters of our enemy. We are the saviors of my life.
So be it, until victory is America's and there is no enemy.

:D

Om du hade stått där först, och bilen hade glidit upp sidan om dig, så att han smekte ditt styre, hade du då tyckt att han gjort något fel?

Det händer ju nästan dagligen under sommarhalvåret att hojar smeker sig förbi en när man sitter i bilkö eller står vid ett rödljus.
Om jag tycker att dessa hojförare gör fel? Nä inte alls faktiskt, det var därför jag undrade varför en hojförare blev så arg när jag gjorde så..

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti