Järfällabanan

FighterHasse

StreetFighterKungen
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
Fighter-killah 1000
Finns det inge annat sätt att få köra där?
folk har andra grejer att göra än sitta där en halvdag bara för att komma med, och ju tidigare man kommer så gör ju alla andra det så man blir inte glad av att inte få köra. Och det är inte första gången man får vända med besvikelse.

Var ex, morsdag igår och jag fick kompromisa lite för att hinna med båda, men ahde jag vetat att jag inte skulle få köra hade jag skitit i att planera in det.

Samma sak om det är som på rörken/tuvängen alltid ett par som åker där varje gång, och oftast i snabb grupp. och det är fan inte i utbildningsyfte utan de åker bara som fan och de resterande blir utan som behöver lära sig.

Intresset är större för de mindre snabba grupperna så varför inte satsa mer på de än de som vill köra som fan i den snabbaste?

Och fan vad sne jag vart på lilltanten med sin snabba käft som skulle ha åsikt om allt, trodde hon var instruktör men sedan visade sig att hon var en noob på en racekittat ducati som hon smög som en snigel runt banan i slöaste gruppen. efter hennes kommentarer så var det droppen över bägaren, fick reda på för sent att hon bara var en noob annars hade jag sagt åt henne direkt.

Tackar för mig drog iväg och brassa satan ut mot Gottröra för att få ur min ilska.

Last edited:
Järfälla som i Stäket Go-cart bana?

Jag skulle ju väldigt gärna vilja se att vi Supermoto åkare skulle kunna få ett träningstillfälle emellanåt. Obekväma tider typ Söndag kväll, eller tidigt som attan, spelar inte så stor roll, bara vi får träna lite!

Skulle kunna hjälpa till och rodda om det är så!

Vi har fått tillträde till Järfälla gokartbana och kör det som test i år, för att se om det fungerar för att avlasta Rörken som det varit enormt tryck på i flera år.

De flesta som kört på Rörken de senaste åren kommer från Sthlmsområdet och det har nu visat sig att de kvällar som vi kört på Järfälla innebär det en faktisk avlastning på Rörken, som flera kurskvällar inte haft fulla grupper.

Det vi inte kan styra över, men som vi är väldigt glada över, är att det kommer otroligt många nya deltagare till oss i år, vilket innebär att gröna och gula grupperna blir fullsatta snabbt. Jag/vi gör vad vi kan för att peta upp de som kört i grön någon gång i en högre grupp för att ge plats för fler helt nya deltagare, men det finns alltid begränsningar.

När vi körde i söndags (6/6) lyckades jag hitta en grön deltagare som kunde köra i gul, men sedan var hela grön grupp fullsatt av helt nya deltagare och det fanns ingen möjlighet att flytta om fler. Tyvärr, men som sagt vansinnigt roligt att det kommer så många nya.

Jag delar inte din uppfattning om att de som kör i snabbare grupper bara är där för att gasa av sig. OM det är så, har inte instruktörerna i gruppen gjort sitt jobb, men jag är inte helt säker på att den som står bredvid och som är missnöjd för att han/hon inte ha fått plats på kursen, är rätt person att bedöma vad som händer och hur det körs ute på banan under kvällens pass.

Mina instruktörer jobbar likadant med alla grupper, vi erbjuder deltagare en möjlighet att lära sig mer om sig själva och sin hoj och vi försöker anpassa övningar och teori efter de som ingår i gruppen för kvällen. En del kan faktiskt, hör och häpna, köra riktigt fort och ändå lära sig saker! Deltagarna på våra kurser blir duktigare hela tiden, vilket är ett gott betyg, samtidigt som det ställer höga krav på oss som håller i kurserna. :)

Jag tycker det är trist att höra att du blir så arg att du ger dig ut och kör som idiot i trafiken istället, känns som det minst smarta valet i sammanhanget.

Jag blir inte så glad över att du tar ut din ilska på en av mina resurser för kvällen och jag blir förvånad över att läsa att du gör skillnad på en instruktör och en annan medmänniska vad gäller attityd. Vi belönar våra resurser genom att låta dem köra kursen på kvällen de har hjälpt till att jobba med, så oavsett om personen kör långsamt eller snabbt eller har en snabb eller slö hoj, följer han/hon samma koncept som deltagarna i övrigt.

Problemet vi har handlar om resurser i stort. Det har klart visat sig att Sthlmarna är intresserade av kurser på gokartbana och inom SMC har vi nu lagt till en bana för Knix, men vi har inte fått fler instruktörer. Det gör att vi måste samsas om de ideellt arbetande funktionärer vi har, både mellan Knixkurser och Riks' kurser på storbana. Vi kan inte göra mer just nu.

Förbokning är inte ett alternativ, det är en administrativ börda som inte är värd besväret i dagsläget och som dessutom av erfarenet från Tuvängen visats vara enbart de som bor närmast banan som utnyttjat för att få sova 10 minuter till. För att hårdra det lite.

Så, du får snällt göra som alla andra, åka dit i tid och hoppas på att det räcker. Ju längre säsongen går, desto fler nya har varit hos oss och desto fler kan jag peta upp i andra grupper så att andra nya deltagare får plats.

Alternativt åker du till någon annan Knixbana än Järfälla och ser till att få dina första pass avklarade och kan anmäla dig till någon annan grupp än grön på Järfälla.

Jag hoppas att du i fortsättningen är rädd om både dig själv och andra i trafiken.

/ Veronica, Järfällaansvarig

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...