isle of man

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
hej jag är en kille på 16 år. som har haft en dröm sedan jag kunde gå typ. och det är att köra på isle of man, men utom tävlan förstås. men här kommer en fundering. om svensken som dog på isle of man. kan ni som vet svara.
1. varför ville han köra där?
2.hur var han som person?
3.vad hade han för hoj??
4.när han körde var han agresiv eller hur var han i körstilen??

jag beklagar sorgen. för er alla som kände han hämskt lessen,
hoppas han får en mc i himlen.....

Jag hade också den drömmen när jag var i din ålder. Men efter att ha varit med om ett o annat med sporthojen på gata så faller den drömmen snabbt i glömska. Men jag kan förstå tjusningen & "romantiken" kring hela evenemanget. Skaffa dig en banhoj & testa köra lite på våra svenska banor först, sen så får du se om det är något du vill syssla med eller ej :tummenupp
Det är mitt råd! På ön har man mycket mindre marginaler (eller inga beroende hur man ser på saken)

Iceman R.I.P

BTW. Han körde en gixxer...

Bifogat

• jocke.jpg
    jocke.jpg
    121.1 KB · Visningar: 143
Last edited:
Hej,

Just hemkommen från IoM, och det var en upplevelse utan like, men när man ligger å kör i dessa farter på dessa vägar, så kommer det att ske dödsolyckor, när "kattsanden" är en stenmur, med lite halmpåsar.

Det går inte att jämföra banracing med IoM, gör du ett misstag så är det kört, och tyvärr verkar det som om "rookies" oftast råkar illa ut.

Topp 10 är i stort sätt samma förare, och dom har säkert lagt ett antal hundra varv på "banan", + att dom har fabrikshojar att tillgå...

Tips: 'Keep on dreaming', men åk dit och se din dröm 'in real life', det kanske räcker för att uppfylla din dröm, jag behöver inte ha ett snitt på 127mph (200km/t) för att tycka det är skoj att köra ett varv på IoM.... :tummenupp

Majk de Bajk skrev:
Hej,

Just hemkommen från IoM, och det var en upplevelse utan like, men när man ligger å kör i dessa farter på dessa vägar, så kommer det att ske dödsolyckor, när "kattsanden" är en stenmur, med lite halmpåsar.

Det går inte att jämföra banracing med IoM, gör du ett misstag så är det kört, och tyvärr verkar det som om "rookies" oftast råkar illa ut.

Topp 10 är i stort sätt samma förare, och dom har säkert lagt ett antal hundra varv på "banan", + att dom har fabrikshojar att tillgå...

Tips: 'Keep on dreaming', men åk dit och se din dröm 'in real life', det kanske räcker för att uppfylla din dröm, jag behöver inte ha ett snitt på 127mph (200km/t) för att tycka det är skoj att köra ett varv på IoM.... :tummenupp

tack för alla svar och jag beklagar enu en gån sorgen. men jag ska fan i mig ditt. och köra på dom vägarna dom kör fast i laglig hastighet. då han man i allafall fått en uppfatning hur smalt det är där dom kör med mera. fast det skulle vara fränt och hoppa med hojarna som dom gör:)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back