Isle of Man 2025

silja

Ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Gick med
16 Jan 2006
Hoj
Min Honda RVF400 -94 vid Point of Ayre, Isle of Man. Såld numera.
Idag andra juni 2025 startar första racet i The TT på Isle of Man. Superbike över 4 varv. Olja på banan på berget. Det kan vara sabotage igen, precis som förr. Oljan skapar försening och första racet skall starta 12.15 svensk tid.

Lyssna på direktsändning på Manx Radio: https://www.manxradio.com/ Klicka på LISTEN LIVE och sedan Listen to AM.

Gällande banrekord har Peter Hickman. Han körde en BMW Superstock M1000 K66 och slog rekordet på tredje varvet i RL 360 Superstock TT Race 2 den nionde juni 2023. Rekordet är 219,45 km/h och tiden 16.36.114 på den nära 61 km långa banan.

Race-schema som kommer att ändras på grund av vädret:

I år slår inte Peter Hickman något rekord. Han vurpade på träning förra vecka i vänstersvängen efter Ginger Hall. Slogs inte medvetslös men många skador på flera ställen. Spelar glad ändå. Se bilden. För några år sedan togs den andra bilden i utgången av Creg-Ny-Baa och då var det nära för Peter. Så där på gränsen måste man nog åka för att inneha banrekordet. God lyssning!

Bifogat

• PeterHickman 24, 23.jpg
    PeterHickman 24, 23.jpg
    51.8 KB · Visningar: 42
  • Hickman.jpeg
    Hickman.jpeg
    51.1 KB · Visningar: 40

.. nej, jag tänker inte säga nåt. Men olja på banan? Fyfan. Vem, varför, hur ??

Sen kan jag, som tvångskuvad pacifist, undra hur kan denna tävling öht tillåtas dessa dagar av "trygghet, tillgänglighet, inklusivitet, indoktrinering och idioti"?

Nog för att jag gärna följer rallyn som detta, från behörigt avstånd vill jag bestämt nämna! Men jäklar vilka riskfyllda moment rundan där bjussar på.

Samma finns gratis utan reklam på TT+
Kostar inget bara en reggning. :tummenupp

Jag lyssnar på radio, då kan jag göra annat också. :)

1748979719385.png

Det var ingen Ducati. Dunlop körde en Paton!
Var inte det 31:a segern i twin-klassen som var på en Paton som för mig är något helt okänt? Seger nummer 30 på en Milwaukee Ducati i supersportklassen enligt alla pressmeddelanden jag läst.

Bifogat

• IMG_0780.jpeg
    IMG_0780.jpeg
    413.7 KB · Visningar: 5
  • IMG_0781.jpeg
    IMG_0781.jpeg
    540.6 KB · Visningar: 5
  • Gilla
Reaktioner: bg
Var inte det 31:a segern i twin-klassen som var på en Paton som för mig är något helt okänt? Seger nummer 30 på en Milwaukee Ducati i supersportklassen enligt alla pressmeddelanden jag läst.
Michael Dunlop vann Supersport på en Ducati och Supertwin på en Paton. Sorry missförstod ditt inlägg.

32 vinster nu. Mickey D kallade de honom på NW 200.

Men regn gör att det inte blir mer idag. Morgondagen oklar enligt Manx Radio.

En Paton glömmer man inte hur som helst efter att ha sett den
(Man skulle kunna formulera om meningen till: En Paton glömmer man helst efter att ha sett den)
View attachment 516221
Ser väl ok ut förutom framlycktearrangemanget…som mest ser efterblivet ut eller som en nödlösning för kunna gatregistrera den.

Det blev inget Senior-race i år. Det skulle gå på lördagen men ställdes in då det blåste för hårt. Så banrekordet står sig ett år till!

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back