Isle of man 2013

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag ska förhoppningsvis till Isle of man nästa år. Kommer vara där två dagar. Vilka dagar rekommenderas att se? Någon speciell plats som är bra att stå vid? Får dålig information på den officiella hemsidan så hoppas på lite tips här. :)

resan och boendet löser sig, är främst vilka datum som är de bästa för åskådare samt gärna lite tips jag undrar över

Första veckan är det träning o andra veckan race. Tävling varannan dag.
Första racedagen (lördag) och sista racedagen (fredag) går bästa racen.
Om det regnar blir det inställt och kan gå nästa dag.
Jag gillar att se uppe på berget vid Bungalow. Bra fart o ser dom en bit.
Annars kan det va rätt bra och kolla vid Grand Stand eftersom du är där bara en dag.
Du kan säkert få lite tips av Bobo också.

Jag jobbar med min gamle kompis Jorka Blomberg som driver Isle of Man Club Sweden i Svartå mellan Örebro och Karlskoga. Han var på ön första gången 1967 och jag var där första gången 1970. Jag vågar påstå att det inte är många svenskar som vet mera om ön än vi. Jorka arrangerar resor till ön varje år. Numera till Manx Grand Prix som går i augusti. Lika mycket värt att se som TT. Samma bana, inte samma förare med nästan lika fort. Svårt att se skillnad om en hoj far förbi i 230 eller 260. Dessutom så får man se äldre maskiner i full fart på MGP. Sensationella motorljud garanteras! http://isleofmanclubsweden.blogspot.se/

Det finns också ett forum med information om banan där jag är djupt involverad. http://www.iomtt.com/Home/Forum/ShowPost.aspx?PostID=95543
Sidan 26 i tråden är den mest aktuella för tillfället, men en uppdatering kommer från mig före the TT 2013!
Länk till sidan 26. Rulla ner en bit för min del i tråden:
http://www.iomtt.com/Home/Forum/ShowPost.aspx?PageIndex=26&PostID=95543

Last edited:
Lite sent att svara nu men eftersom jag känner både Jorka och medlemmen Silja så rekommenderas resor till Isle of Man både TT och GP (Grand prix).
Var på GP 2013 och det var en upplevelse. :tummenupp
Att det blev sent beror på att jag just registrerade idag! :tummenupp

:cool:

Tja själva tävlandet blev det inte mycket sett av men allt runtomkring och själva det tekniska var för mig mer intressant. ;)
Dessutom så finns så mycket mer än MC racing att se på ön. Ska åka tillbaka så fort jag får råd. ;)

:cool:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...