Har börjat tänka på det här med dubbdäck så man slipper stressa ihjäl sig när snön väl kommit, såg tips från enduromx om hur man gör egna. Verkar ganska simpelt och billigt.
------------
"Ta en 6 mm borr och borra rakt igenom alla gummidubbar på däcket.
Ta sedan och skruva i en maskinskruv M5x30 från insidan.
På med lite "Blå" Loctite och lås med muttern.
Dra fast lite lagomt hårt så att muttern och skruvskallen sjunker in lite i däcket (på dubb & insidan).
Kostar ca 150 kr.
Ett billigt alternativ till "riktiga" dubbdäck."
-------------
Fick med ett set dunlop (blä) när jag köpte hojen som jag gött kan borra sönder lite. D755F stod det på iaf.
Någon som testat den här metoden? Funkar det bra? Det jag tänkte är att riva lite på isen och nåt endurospår kanske.
Förstår att det inte är samma sak som att köpa för 2-3kkr men det borde väl funka för en glad amatör?
Ni med erfarenhet, bra eller anus?
------------
"Ta en 6 mm borr och borra rakt igenom alla gummidubbar på däcket.
Ta sedan och skruva i en maskinskruv M5x30 från insidan.
På med lite "Blå" Loctite och lås med muttern.
Dra fast lite lagomt hårt så att muttern och skruvskallen sjunker in lite i däcket (på dubb & insidan).
Kostar ca 150 kr.
Ett billigt alternativ till "riktiga" dubbdäck."
-------------
Fick med ett set dunlop (blä) när jag köpte hojen som jag gött kan borra sönder lite. D755F stod det på iaf.
Någon som testat den här metoden? Funkar det bra? Det jag tänkte är att riva lite på isen och nåt endurospår kanske.
Förstår att det inte är samma sak som att köpa för 2-3kkr men det borde väl funka för en glad amatör?
Ni med erfarenhet, bra eller anus?