Is och 17" motardfälgar...

Kaka85

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
KTM 690 SMC
Hur löser ni denna ekvation? Mitt utgångsläge är en KTM 690 SMC 2008 med slanglösa (konverterade) fälgar. Jag har möjlighet att få dem bytt mot fälgar som man stoppar i slang i.

Många av er kommer kanske kläcka ur er att inhandla enduro-fälgar men jag tänkte försöka slippa det så det blir så eventuellt enkelt som möjligt.

Med mina nuvarande fälgar, finns det några däck som passar direkt på, gärna med endurodubb som jag sladdat förut, finndubb verkar vara för proffs:tungan. Däcket måste vara tätt eftersom det inte finns nån slang innanför :tummenupp

Och 10tusenkronorsfrågan, var åker ni is i GBG och NÄR?

Mvh Kalle

om du ändå har möjlighet att få tag i fälgar för slang så kan du ju skruva egna av ett par 17" crossdäck. vet att det finns, dock inte var och vad det kostar.

hur bra det funkar vet jag inte...

Finns 17" crossdäck att köpa med endurodubb i såg det på någon sida som jag kom in på när jag letade finndubb till min.
Vet att det också låg beg 17" enduro dubbdäck på blocket till salu för inte så långe sedan starx över tusen lappen har jag för mig för fram och bak. Tyckte dom såg fräscha ut på bild men man vet ju aldrig.

Jag har testat 17" dubbade bakdäck både fram & bak på 660n, kommer aldrig mer åka på. :arsele Nu blev det 21/18 till vinteråka istället. Med brett 17" hjul fram var den som och brottas med en brottare i kurvor, ingen vidare känsla fram heller.

Nu kastar man runt den hursomhelst. :)

Jag har testat 17" dubbade bakdäck både fram & bak på 660n, kommer aldrig mer åka på. :arsele Nu blev det 21/18 till vinteråka istället. Med brett 17" hjul fram var den som och brottas med en brottare i kurvor, ingen vidare känsla fram heller.

Nu kastar man runt den hursomhelst. :)

Nej, det rider mest ovanpå snön istället för att tränga ner till isen. Men det finns smala 17" däck, jag körde med framdäck till 80cc cross. 2.75" brett.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4559404&postcount=7

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC