Invandrare på MC?

Status
Ej öppen för fler svar.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Hur kommer det sig att man aldrig ser turkar, somalier och andra nationaliteter på motorcyklar? Måste finnas en förklaring!

Inte ser du dem på Köpingsvik camping på midsommar heller.

Jag tror inte många somalier har råd..

En juggekompis säger att de invandrarna som har råd vill synas, inte gömma sig bakom en hjälm.

Fast vi har ju pizzabagarn här på forumet, har dock inte riktigt koll på hans ursprung.

Är väll inte jättevanligt... Kanske beror på det sätt hojen har införskaffats :tungan Ska man vara riktigt ärlig är ju en bmw så mycket fiiiinare :yoparty

Hur kommer det sig att man aldrig ser turkar, somalier och andra nationaliteter på motorcyklar? Måste finnas en förklaring!

Dom har för dålig ekonomi har hört att dom får 2000kr/månad och det är inte mycket att leva på om man har familj (+ svårt att få jobb osv). Därför "måste" invandrarna begå brott ist så att dom kan tjäna mera pengar.

Men sen har jag även märkt att min kompis som kommer från Iran knappt vågar korsa en väg förän hela vägen är fri från bilar, hans förklaring på de var att i Iran så kör dom som galningar osv. Där stannar ingen och det finns (märks kanshe inte) inte något som heter väjningsplikt, lämmna företräde och högerregel osv. Där är det fräckast kör som gäller!

Här har du en, fast jag hänger inte vid korvkiosken, så det är kanske därför... :rolleyes:

jag har hört att dom ska va rädda för ljudet som hörs när man gasar:
run.....nigger nigger nigger nigger.... run...run .....nigger nigger......................:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

ett stort FLÅT, men jag tyckte att frågan är så korkad, det finns gott om filmer på nätet som visar mc-galningar med massor av skills från hela världen, men vissa har svårt att se skogen för alla träd

Här finns en hel del på SH ska jag säga... Många stereotypa invandrare som har pengarna kör små rundor i stan med råpolerade hojar, men det finns en del som kör som oss andra och skiter i utseendet.

Det kan vara en kulturell grej att många sydlänningar vill ha välpolerade och snygga bilar och hojar.. Det är nog en status symbol för annars varför skulle dom vara 4 pers som delar på en Escalade med 20tums fälgar?
Vi svenskar (dock ej helt svensk själv) skiter i vilket o kör på som fan med skitig 2007 hoj...

Men av dom som kör på RR är det nog en ganska hög procent inte helt ragnaröks svenskar som kör... Tymo, Talpai, Jag, Roger, Martin, Lady O, Rönne, Amaro, osv osv osv... Du ser inte för dom har hjälm kanske,,, men ganska klumpigt sätt o starta en tråd om saken, men om man fattar dig rätt så var du bara nyfiken?

jag räknas också som invandrare :Rockbanan
Inrikes född, dock med föräldrar med "utländsk bakgrund"

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...