Internet problem

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Hej

Jag har lite problem med mitt internet, jag kan surfa på alla websidor förutom internetbanken, min mail och sånnt viktigt

Msn Funkar heller inte och då kommer det upp en felsökningsruta där den ser att det är fel på huvudingången.

Torrentprogram funkar heller inte, står bara att proten är blockerad fast den är öppen i routern.

Datorn är nyformaterad och ingen brandvägg är instalerad, problemet fanns innan jag formaterade oxå.
Jag har router (netgear) och har provat att koppla förbi den men det hjälper inte. Har även uppgraderat firmware i routern.

Jag har bytat nätverktkort till ett som garanterat funkar.

Den andra datan i nätverket funkar som den ska...

Hjälp motages tacksamt, alla tipps prövas så bara ös fram med allt ni kommer på.

Mvh Dennis

whitesnake skrev:
2640052 Hej

Jag har lite problem med mitt internet, jag kan surfa på alla websidor förutom internetbanken, min mail och sånnt viktigt

text.

Mvh Dennis

Gå in på routern o tryck på wizard så den skapar en ny förbindelse med din isp eller byt ip på router status. :tummenupp

Det är säkert något som har med ip-nummerna att göra. Mitt torrentprogram brukar också gå ner sig när routern har bytt ip till ett annt än det inskrivna.

Kalle_rs skrev:
2640189 Gå in på routern o tryck på wizard så den skapar en ny förbindelse med din isp eller byt ip på router status. :tummenupp

Det funkarde denna gången att göra så, hoppas det kan göra det fler gånger :)

tack för tipset

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...