Internet och satellit tv..

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Flyttar in i huset nästa helg och har inte riktigt hunnit med att kolla detta.

Internet, adsl tror jag är det bästa jag kan ha där men vilket är bäst i dagsläget? Vill helst slippa avgifter för fast telefon då jag inte kommer använda det till annat än att ha modemet kopplat.

Har parabol och behöver något sjysst utbud av kanaler. Är viasat bra?

Hjelp :Bugar

Väljer du viasat får du in MotoGP o F1, väljer du canal digital får du arga chopperbyggare. Kolla in vilka kanaler de olika erbjuder. Jag var tvungen att ha båda :p
(Arg fru o bråkiga barn)

Några andra tips om internet?
Hos tele2 tror jag det blev runt 350:- med teleavgift och typ 10mbit hem.

Vi har bredbandsbolaget internet och med ip-tele.Har för mig vi betalar ca 350 för det och då är det 24mbit adsl och telefonen ingår.

Kör canal digital via satellit och är mkt nöjd med detta. 229:- per månad för familjepaketet med cirka 53 kanaler plus 11 hd-kanaler.

//Christofer

Bredbandsbolaget har värdelös och otrevlig personal som inte utför sitt jobb. Har försökt säga upp mitt abonnemang sen i somras fast flera gånger har det inte registrerats. Nu äntligen är jag fri från det och jag kan ju säga att jag aldrig någonsin ska ha med bredbandsbolaget att göra igen.

Bredbandsbolaget har värdelös och otrevlig personal som inte utför sitt jobb. Har försökt säga upp mitt abonnemang sen i somras fast flera gånger har det inte registrerats. Nu äntligen är jag fri från det och jag kan ju säga att jag aldrig någonsin ska ha med bredbandsbolaget att göra igen.

Låter ju inte skoj.

Dock så är min erfarenhet bara bra. Hittills efter 2 års användande har jag haft ett avbrott på 6 timmar men då fick jag halva månadsavgiften i rabatt då jag ringde och klagade.

Dem få gånger man ringt till kundtjänst så kommer man fram direkt utan att fått stå i kö, värsta exemplet är väl telia där man ibland fick vänta i 30 minuter!

Sen bjöd dem på flyttavgiften nu när jag flyttade abonnemanget från lägenheten till huset och sen det viktigaste,dem har för mig iaf hållit en bra stabil hastighet på cirka 17-18mbit/s av den upp till 24mbit jag har vilket får anses som bra.

Så jag har iaf inget att klaga på.

Annars kan jag också rekommendera alltele, 299:- för 24 mbit,mkt stabil uppkoppling och bra att ha att göra med.

//Christofer

Vi har bredbandsbolaget internet och med ip-tele.Har för mig vi betalar ca 350 för det och då är det 24mbit adsl och telefonen ingår.

Kör canal digital via satellit och är mkt nöjd med detta. 229:- per månad för familjepaketet med cirka 53 kanaler plus 11 hd-kanaler.

//Christofer

Samma setup som jag har, förutom att jag tecknade under någon kampanj och betalar 259:- för internet/telefon.

Canal Digital samma rakt av, men sen har jag kabeltv som inte går att frånsäga sig genom samfälligheten :huvet

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show