Internetåtkomst på svenska banor?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Hur står det till med IT-tekniken på svenska banor, hur många har trådlösa nät som man kan koppla upp sig på?

Tror mig veta att Sviestad och Åsen har det men hur är det på:
- Anderstorp
- Falkenberg
- Kinnekulle
- Knutstorp
- Sturup

Brukar det kosta något?

Hur står det till med IT-tekniken på svenska banor, hur många har trådlösa nät som man kan koppla upp sig på?

Tror mig veta att Sviestad och Åsen har det men hur är det på:
- Anderstorp
- Falkenberg
- Kinnekulle
- Knutstorp
- Sturup

Brukar det kosta något?

Hasse Brånalt riggar upp sin fina Dlink-antenn under ERF:en, men den ger bara åtkomst till tidtagningen, inget internet.

Alla tävlingar jag är på i sommar kommer ha internetåtkomst mot viss ersättning ;)

hastigheten kommer ligga på vad Vodafones 3G nät pallar med.

//håkan

Det är ju bara att fixa via din mobiloperatör. Tre är billiga på internet, 149 sek för 1 gigabyte per månad vilket man inte gör av med i första taget.

Det är ju bara att fixa via din mobiloperatör. Tre är billiga på internet, 149 sek för 1 gigabyte per månad vilket man inte gör av med i första taget.

jag har en linksys 3g->wifi... funkar ypperligt! är man några stycken som delar i depån så blire skapligt pris på det också ;)

Jag har redan ett 3G-abonnemang hos Telia och kan koppla den bärbara till mobilen men min fundering var att om det redan fanns trådlösa nät på banorna så hade det varit enklare och framförallt snabbare.

Jag har redan ett 3G-abonnemang hos Telia och kan koppla den bärbara till mobilen men min fundering var att om det redan fanns trådlösa nät på banorna så hade det varit enklare och framförallt snabbare.

än så länge är det väl inte så många som vill dela med sig ute vid banorna.

Det finns ju lite att tänka på som arrangör när det gäller sånt...
Men förmodligen kommer det att bli mer sånt framöver.
sen om tillgången är via ADSL ut till banan på 2+Mbit... så är det inte speciellt mycket snabbare i slutänden än vad ett 3G kort är.
Man får som wifileverantör slå på lite loadbalancing och QOS för att få saker att fungera trots att en användare "hoggar" all bandbredd typ...

//håkan

Man får som wifileverantör slå på lite loadbalancing och QOS för att få saker att fungera trots att en användare "hoggar" all bandbredd typ...
Jag tänkte mest att folk ville kolla mail och liknande, inte porrsurfa och ladda hem skumma filmer :D

Back