Interkom från Clas Ohlson - någon som provat?

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Någon som har provat Clas Ohlsons MC-interkom?

Den är billig. Fan så mycket billigare än de alternativ jag hittat. Att det märks på något vis är ett säkert antagande, men jag är inte ute efter Hi-Fi. Skall jag prata filosofi stannar jag, däremot vill jag kunna skrika ut att det var en jäkla lustig färg på den där kon vi just körde förbi.

Kort sagt, jag vill kunna kommunicera med passageraren under slökörning i bara-lite-över-lagligt tempo. Dessutom vill jag kunna koppla in en komradio.

Fixar Clas Ohlson-mojen det?

Vilka andra alternativ finns under tusenlappen?

Mvh,
/Fredrik

Jag köpte ett TopCom-paket med två små walkietalkie, på Jula, kostade 500 har jag för mig. Rent jävla skräp! Visserligen används dom inte så ofta, men när vi skulle ha dom senast var dom fulladdade. Vi kom 2 mil, sen var dom helt döda, och allt vi hade gjort var att kolla att dom funkade.
Men visst är det smurt att ha trådlöst, men jag tror att man måste motionera ackarna en hel del om dom ska överleva. Dessutom blir det jobbigt om man ska vara borta några dagar och inte kan ladda dom. COs har väl vanliga batterier? Jag har också funderat på deras intercom, men jag tycker att headsetet ser lite stort ut.

ft skrev:

Den är billig. Fan så mycket billigare än de alternativ jag hittat. Att det märks på något vis är ett säkert antagande, men jag är inte ute efter Hi-Fi. Skall jag prata filosofi stannar jag, däremot vill jag kunna skrika ut att det var en jäkla lustig färg på den där kon vi just körde förbi.

Kort sagt, jag vill kunna kommunicera med passageraren under slökörning i bara-lite-över-lagligt tempo. Dessutom vill jag kunna koppla in en komradio.

Mvh,
/Fredrik

Nej det gör den inte! Fungerar inte över 70km/h. Den tar plats i hjälmen
Jag har en liggandes. Jag kan slänga av den i farten när jag passerar Lnkp i vår.

Anders R skrev:
Nej det gör den inte! Fungerar inte över 70km/h. Den tar plats i hjälmen
Jag har en liggandes. Jag kan slänga av den i farten när jag passerar Lnkp i vår.

Säg till så kör jag bredvid och plockar upp. :tummenupp

Tack för recensionen! Provat koppla in en radio?

Nej, jag är inte lättskrämd... eller intilli... intelleg... entilleg... äh, smart! ;)

aRWe skrev:
Cobra 725
http://www.jula.se/Butik/docs/Mallar/mall6.asp?OrderId=169413579&pf_id=SE-954049&dept_id=SE-954

....med detta headset
http://www.jula.se/Butik/docs/Mallar/mall6.asp?OrderId=169413579&pf_id=SE-954024&dept_id=SE-954

..provade jag och några polare på våran Norgesemester.
Under 80 km/h fungerar dom klockrent.
80-110 km/h fungera dom sådär.
över 110 km/h hör man inte alls några ord bara att det är någon som pratar.
Samma erfarenheter har jag också, körde med Cobra 725+headset i Skottland.

Utöver det som aRWe nämner så tycker jag att själva headseten var jävligt svårt att få till så att det satt bekvämt i hjälmen plus att man har sladdar överallt känns det som. Skulle jag jämt köra med headset så skulle jag nog behöva göra vissa kirurgiska ingrepp i hjälmen för att få till en mer permanent lösning genom att dra sladdarna på ett bra sätt och bädda in hörlurarna bakom hjälmfodret.

Köp inte mc-headsetet som dem har på classe.. det med möjlighet att koppla in mobilen. Det suger pung jämfört med cobras egna.

Ljudet är svagare, orenare... sämre helt enkelt. Så kass att jag lämna tillbaka skräpet :argpådato

ft skrev:

Mvh,
/Fredrik

Det ser likadant ut som det jag köpte från Louis. Funkade kasst upp till 70 km/h, sedan hörde man ingenting. Bökig att ha under hjälmen.

Dumpa bruden.....eller tvinga henne att ta eget kort.

Hoztic skrev:
Låter som om du verkligen gillar den? :va :hihi
Den kanske funkar med andra headset?

Möjligt att det fungerar med andra headset men jag körde en omvänd RedBaron förslag. Bruden dumpade mig! Jag hade gjort som Muggen om inte öppet köp tiden hade passerats.

ft
Den har legat och skräpat i lådan (orginalförpackad) i något år så du är välkommen. Du kan boka in lördagen 3:e april 2006 runt 11 tiden. Norra vid Max,city eller södra av/påfarten? Provat Radio nej!

Är det ingen som har provat Dainesse hjälm med bluetooth kommunikation???
Såg himla fin ut men lär ju kosta skjortan!!!
och ursäkta stavningen :)

ft skrev:

Mvh,
/Fredrik

Finns flera trådar om sånt här redan. Har själv ett par Cobra 725 (eller var det 755?) med Clas Ohlson-kit. Funkar perfa. Inkl telefonanslutning (måste ha autosvar).
Sök på headset så hittar du en del, tex nedan.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1742260#1742260
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=97449&highlight=headset

Tusen tack, vet inte om jag blir klokare... men kanske snyggare? Nehej, inte det heller. :huvet

;)

Jaja, man kan inte vinna jämt. Anders R, skall försöka hålla den dagen obokad. Burgare på Max är aldrig fel, eller hur? Precis i början av säsongen också... :tummenupp

ft skrev:
Anders R, skall försöka hålla den dagen obokad. Burgare på Max är aldrig fel, eller hur? Precis i början av säsongen också... :tummenupp

Pm:a Mobilnr nån gång i mars så löser vi det då. Mitt minne är väl inte alltid det bästa men erbjudandet står fast.

*/ ?>
Back