Intercom

Tobbe.A.

Övningskör
Gick med
6 Aug 2005
Hoj
Rf900 R
Hejsan undrar om ni har några tips om bra intercom system. Måste vara ett bike2bike, bra att ha om man åker några polare :fyllisar MVH/ Tobbe

Tobbe.A. skrev:
Hejsan undrar om ni har några tips om bra intercom system. Måste vara ett bike2bike, bra att ha om man åker några polare :fyllisar MVH/ Tobbe

Skulle också vilja ha ett svar på den frågan då jag ska börja övningsköra med grabben.

Tobbe.A. skrev:

Bike 2 bike som finns på clasohlson är ren skit jämfört med cobra's.
Jag har båda :)

Ljudvolym & "kvalitet" på ljudet.

B2B har snålat? på kablarna, tunna små.. cobra har kablar vars dimension känns mer gedigen. Iaf jag hade inte tevkat om ja skulle välja mellan b2b & cobra.

Cobra MT-725, MT-900 och MT-925 har iallafall en intercomfunktion. Dvs du kan plugga i två headset i en radio och tala med varann. Dock kan du lägga i bara ett och tala via radio. Har man två headset ikopplat skall man dock inte tala om allt för hemliga saker, då det sänds ut också.

För att få in ett headset i INT-jacket behöver du en speciell adapter som kostar en del från Cobra.

Om lödkolven sitter bra i handen går det på några minuter att löda ihop en egen adapter, bara raka kablar behövs.

Min adapter:

int.jpg

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen