bissmark
Same Shit, different Day...
Nope, det är inte flickan i filmen som skrivit brevet!
Ponera följande:
"Anna" jobbar för callcenterföretaget "Känn-dig-blåst AB"
Callcenterföretaget erbjuder diverse företag en kundtjänsfunktion, dvs bl a företaget "Hederligheten AB" betalar "Känn-dig-blåst AB" för att de ska sköta deras kundtjänst osv, osv.
"Känn-dig-blåst AB" tjänar multum på att hålla sig med en massa underbetalda lågutbildade stackare. Lönepolitiken är under all kritik och individuell lönesättning "tillämpas".
Det finns kollektivavtal samt fackklubb på callcentret.
"Anna" har efter 4,5 år i företaget kommit upp i den magnifika månadslönen 16.900:- innan skatt ingen provision utbetalas på utförda tjänster.
Ingångslönen för en ny kundtjänstmedarbetare på "Känn-dig-blåst AB" ligger på runt 16.000:-/mån
Anna tycker naturligvis att detta är mycket frustrerande och tar kontakt med chefen och lägger fram sina synpunkter om att hennes lön iaf borde vara minst 2.000:- högre. Chefen lyssnar och säger att vi kan väl stämma av i nästa vecka...
En vecka blir snabbt en månad och äntligen visar chefen sitt intresse att prata lön.
Chefen säger att det blir ingen höjning av grundlönen då ett "bonussystem" ska införas. Ett bonussystem som kan ge upp till 1.000:- + 1.000:- extra i månaden. Bonusen kommer att beräknas på inloggnings- och samtalsstatistik. Chefen menar att det är ju ett "bra" sätt att visa framfötterna OCH att tjäna lite extra pengar.
Chefen är orubblig i sin inställning och kommer inte att höja grundlönen, då denne som tidigare skrivits - anser att bonussystemet "gott och väl räcker"
Hur kontrar man mot chefen på bästa sätt?
Vad har ni för synpunkter?
Spydigheter och nonsens undanbedes!
Och igen, det är inte mitt jobb det är frågan om...
Edit: Nytt jobb söks febrilt, det behöver ni inte svara.
Ponera följande:
"Anna" jobbar för callcenterföretaget "Känn-dig-blåst AB"
Callcenterföretaget erbjuder diverse företag en kundtjänsfunktion, dvs bl a företaget "Hederligheten AB" betalar "Känn-dig-blåst AB" för att de ska sköta deras kundtjänst osv, osv.
"Känn-dig-blåst AB" tjänar multum på att hålla sig med en massa underbetalda lågutbildade stackare. Lönepolitiken är under all kritik och individuell lönesättning "tillämpas".
Det finns kollektivavtal samt fackklubb på callcentret.
"Anna" har efter 4,5 år i företaget kommit upp i den magnifika månadslönen 16.900:- innan skatt ingen provision utbetalas på utförda tjänster.
Ingångslönen för en ny kundtjänstmedarbetare på "Känn-dig-blåst AB" ligger på runt 16.000:-/mån
Anna tycker naturligvis att detta är mycket frustrerande och tar kontakt med chefen och lägger fram sina synpunkter om att hennes lön iaf borde vara minst 2.000:- högre. Chefen lyssnar och säger att vi kan väl stämma av i nästa vecka...
En vecka blir snabbt en månad och äntligen visar chefen sitt intresse att prata lön.
Chefen säger att det blir ingen höjning av grundlönen då ett "bonussystem" ska införas. Ett bonussystem som kan ge upp till 1.000:- + 1.000:- extra i månaden. Bonusen kommer att beräknas på inloggnings- och samtalsstatistik. Chefen menar att det är ju ett "bra" sätt att visa framfötterna OCH att tjäna lite extra pengar.
Chefen är orubblig i sin inställning och kommer inte att höja grundlönen, då denne som tidigare skrivits - anser att bonussystemet "gott och väl räcker"
Hur kontrar man mot chefen på bästa sätt?
Vad har ni för synpunkter?
Spydigheter och nonsens undanbedes!
Och igen, det är inte mitt jobb det är frågan om...
Edit: Nytt jobb söks febrilt, det behöver ni inte svara.
Last edited: