Inte seriösa skyltar?

• Thread starter Thread starter manneman
  • Start date Start date
Fler roliga ort/gatunamn:
gator.jpg

Sen lägger jag även upp en bild på min grannvägs otroligt roliga namn.

228735_m730_____1.jpg

StupidSigns10.jpg

StupidSigns1.jpg

StupidSigns11.jpg

StupidSigns12.jpg

Bifogat

• Snorrevägen2.jpg
    Snorrevägen2.jpg
    222 KB · Visningar: 345
Last edited:
Sen lägger jag även upp en bild på min grannvägs otroligt roliga namn.
Här i kommunen finns "snorres väg". :tungan

Dessutom så finns de en skylt där det har stått fel gatunamn sedan skylten sattes upp (inte en vanlig gatunamnsskylt, men ändå irriterande). Och det var väl tio år sedan den skylten kom upp eller så. Gatan heter "Biblioteksgatan" men på skylten står det "Biblioetksgatan".

Skylt

I mörka småland finns en ort som heter Nöttja. Historisk så satte det en skylt som det stod "Nöttja 6" (6 km kvar). Numer är det endast 5 km kvar enligt samma skylt. Vägverket tröttnade på alla stölder och gjorde en kreativ lösning.

2 st bidrag, den ena är dock redigerad tror jag..

Bifogat

• DSC00174.jpg
    DSC00174.jpg
    157.4 KB · Visningar: 329
  • DSC00185.jpg
    DSC00185.jpg
    46.2 KB · Visningar: 111
Här i kommunen finns "snorres väg". :tungan

Dessutom så finns de en skylt där det har stått fel gatunamn sedan skylten sattes upp (inte en vanlig gatunamnsskylt, men ändå irriterande). Och det var väl tio år sedan den skylten kom upp eller så. Gatan heter "Biblioteksgatan" men på skylten står det "Biblioetksgatan".

:D

här där jag bor har även SL lyckats Faila med sin skyltning. Om man svänger vänster efter att man kommit ut från en tunnelbanestation här där jag bor så kommer man till en skog som heter Judanskogen. Men på SL's skyllt står det "Judarskogen".

När jag gick i högstadiet var det en kille i klassen som ringde 118118 och frågade på vilken väg Mekonomen i Falun låg på. Då fick han Ryckepungsvägen som svar.. han bad dem bokstavera det medan han försökte hålla sig för garv.. då la 118118 på. Väl spenderade pengar tyckte men klasskompis:tungan

Bärs köpes

I hörnet på mitt kvarter står det en skylt med texten:

BÄR KÖPES>>>

Nu är det några klockrena ungar som har varit dit och lagt till ett S. :yoparty

När jag gick i högstadiet var det en kille i klassen som ringde 118118 och frågade på vilken väg Mekonomen i Falun låg på. Då fick han Ryckepungsvägen som svar.. han bad dem bokstavera det medan han försökte hålla sig för garv.. då la 118118 på. Väl spenderade pengar tyckte men klasskompis:tungan

Det där bad en polare mig göra så sent som i höstas varpå han fnissade som en 14-årig flicka i bakgrunden. Hon lät ganska trött tjejen på nummerupplysningen när hon antagligen för femte gången den dagen förklarade att det låg på Ryckepungvägen..

:D

här där jag bor har även SL lyckats Faila med sin skyltning. Om man svänger vänster efter att man kommit ut från en tunnelbanestation här där jag bor så kommer man till en skog som heter Judanskogen. Men på SL's skyllt står det "Judarskogen".

Det är du som failat. Skogen heter Judarskogen, sjön som ligger i skogen heter Judarn.

Så var det med det.

En tysk och en svensk.

Bifogat

• mindreuy6.jpg
    mindreuy6.jpg
    48.1 KB · Visningar: 1,634
  • knullskogen.jpg
    knullskogen.jpg
    41.5 KB · Visningar: 70
Det är du som failat. Skogen heter Judarskogen, sjön som ligger i skogen heter Judarn.

Så var det med det.

där ser man. I stand corrected.

Det där bad en polare mig göra så sent som i höstas varpå han fnissade som en 14-årig flicka i bakgrunden. Hon lät ganska trött tjejen på nummerupplysningen när hon antagligen för femte gången den dagen förklarade att det låg på Ryckepungvägen..

Jo de får nog höra det där lite då och då:P

Last edited:
Jag fotade inte skylten, men någon lär ju ha gjort det, i Spanien:

P skylt med en tillägstavla under:
1 HORA
GRATIS

Back