Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vaddå, det är väl bara att han Arbeit i fängelset då?
Här i kommunen finns "snorres väg".Sen lägger jag även upp en bild på min grannvägs otroligt roliga namn.
Här i kommunen finns "snorres väg".
Dessutom så finns de en skylt där det har stått fel gatunamn sedan skylten sattes upp (inte en vanlig gatunamnsskylt, men ändå irriterande). Och det var väl tio år sedan den skylten kom upp eller så. Gatan heter "Biblioteksgatan" men på skylten står det "Biblioetksgatan".
När jag gick i högstadiet var det en kille i klassen som ringde 118118 och frågade på vilken väg Mekonomen i Falun låg på. Då fick han Ryckepungsvägen som svar.. han bad dem bokstavera det medan han försökte hålla sig för garv.. då la 118118 på. Väl spenderade pengar tyckte men klasskompis![]()
I hörnet på mitt kvarter står det en skylt med texten:
BÄR KÖPES>>>
Nu är det några klockrena ungar som har varit dit och lagt till ett S.![]()
här där jag bor har även SL lyckats Faila med sin skyltning. Om man svänger vänster efter att man kommit ut från en tunnelbanestation här där jag bor så kommer man till en skog som heter Judanskogen. Men på SL's skyllt står det "Judarskogen".
Det är du som failat. Skogen heter Judarskogen, sjön som ligger i skogen heter Judarn.
Så var det med det.
Det där bad en polare mig göra så sent som i höstas varpå han fnissade som en 14-årig flicka i bakgrunden. Hon lät ganska trött tjejen på nummerupplysningen när hon antagligen för femte gången den dagen förklarade att det låg på Ryckepungvägen..
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |