Instrumentpanel? Varvärknare och hastighetsmätare

Johnsen

Rock`n`Roll!
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Honda xr650r sm -00, Husqvarna te 570 -01, Honda CRF450 HM -03
Tjena tjena.
Jag håller på och bygger om min supergrymma suzuki gsx 550 -85 till streetfighter!
Men "klumpen" som innehåller hastighetsmätare, varvräknare mm är så förbannat stor att den sabbar hela intrycket!!

Letar därför efter nåt mindre, har kollat biltema, claesolsson och hobbex men hittar fan inget.

Detta är ett lågbudgetbygge så har jag inte lust att slänga ut över femhundringen på detta.

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig med detta kanske? T ex någon som har nån krashad hoj som jag kan köpa instrumenteringen av?

M.v.h

Cykeldator så har du i alla fall hastighetsmätare. Varvräknare måste man ju inte ha.

Esquire skrev:
2080804 Cykeldator så har du i alla fall hastighetsmätare. Varvräknare måste man ju inte ha.
Nej det e sant, men blinkersindikator, växelindikator, oljelampa och sånt bjäfs måste man väl ha för bes.?

Johnsen skrev:
2080805 Nej det e sant, men blinkersindikator, växelindikator, oljelampa och sånt bjäfs måste man väl ha för bes.?
Ingen aning. Men jag tror inte du behöver allt det där i alla fall (är ju långt ifrån alla hojar som har växelindikator, och vissa saknar ju även oljelampa t.ex.). Blinkersindikator, helljusindikator och oljelampa borde du ju kunna lösa med hjälp av tre färgade lampor eller dioder.

Esquire skrev:
2080808 Ingen aning. Men jag tror inte du behöver allt det där i alla fall (är ju långt ifrån alla hojar som har växelindikator, och vissa saknar ju även oljelampa t.ex.). Blinkersindikator, helljusindikator och oljelampa borde du ju kunna lösa med hjälp av tre färgade lampor eller dioder.
Är du nattjobbare med eller?=)

Med växelindikator menade jag en grön lampa som lysen när friläga är i.
Sen är det ju så smidigt med tempmätare och allt som det är original..
Hmm får sätta sågen i dom befintliga grejerna och se om man kan modda lite.

Tack för hjälpen!

M.v.h

Johnsen skrev:
2080805 Nej det e sant, men blinkersindikator, växelindikator, oljelampa och sånt bjäfs måste man väl ha för bes.?
Kontrollampor för blinkers och helljus krävs, samt belysning av instrumenten. Resten är skit samma :tummenupp

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra