Bodoe
Motorhaverist? Javisst!
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
På min hoj sitter ett par "WP USD Topadjuster 4054 IBS"
Enligt tekniska specifikationer för min hoj (620 EGS -97) är standardinställningarna:
Fram
Kompression (vänster gaffel): 10
Retur (höger gaffel): 14
Fjäderförspänning: 10 mm
Luftgap: 130 mm (ca 500ml SAE5 olja)
Bak
Kompression: 3
Retur: 4
Fjäderförspänning: 23mm
Fjäder: 66/260 (hårdaste fjärdern)
Vad är rekommenderat häng (med/utan förare) för SM-körning? Vad kan jag i övrigt göra för att anpassa dämparna för SM-körning? Jag har inga möjligheter att byta fjädrar eller insatser.
I mina gafflar sitter dessutom redan 10mm(vänster) resp 15mm (höger) extra distanser som gör att man kan sätta en hårdare förspänning. Distanserna sitter tillsammans med nr 5 på bilden, original distans är 10 mm.
Enligt tekniska specifikationer för min hoj (620 EGS -97) är standardinställningarna:
Fram
Kompression (vänster gaffel): 10
Retur (höger gaffel): 14
Fjäderförspänning: 10 mm
Luftgap: 130 mm (ca 500ml SAE5 olja)
Bak
Kompression: 3
Retur: 4
Fjäderförspänning: 23mm
Fjäder: 66/260 (hårdaste fjärdern)
Vad är rekommenderat häng (med/utan förare) för SM-körning? Vad kan jag i övrigt göra för att anpassa dämparna för SM-körning? Jag har inga möjligheter att byta fjädrar eller insatser.
I mina gafflar sitter dessutom redan 10mm(vänster) resp 15mm (höger) extra distanser som gör att man kan sätta en hårdare förspänning. Distanserna sitter tillsammans med nr 5 på bilden, original distans är 10 mm.

Last edited: