Insprutning på vilka modeller?

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Hoj
Husqvarnor
Hej
Jag undrar vilka 2 takts rr hojar som har insprutning och vilken modell de har på insprutning.
Är det några system som funkar bättre än andra?
Några kommentarer ang de modeller som finns?
Är de justerbara i mjukvaran?
Vem i Sverige är bra på att justera mjukvaran?
Hoppas ni kan hjälpa mig med info så ös på.

Finns inga 2-t RR hojar som har insprutning och dessutom går att köpa. Insprutning testades i gatapplikation av Bimota på Vdue500 men det gick inge vidare, därefter har en del fabriker i GP250 testat men där finns inga komersiellt tillgängliga system. GasGas har också gjort tester med sprut till 2-t endurocyklar men det föll inte väl ut så projektet lades ned.

Skall du ha ett sprutsystem till en 2-t så är det utombordare eller mopeder du skall leta bland.

Jag tycker att Aprilias moped med insprutning är ganska fascinerande. Aprilia SR50 DiTech drar enl recensioner som mest 2 dl/mil och har för mig att jag läst nån annanstans att den drar runt 1,7 dl/mil normalt, på en tank kommer man 30 mil. Det som dock intresserar mest är effektuttaget och de minimala utsläppen! Dock är väl detta ingen praktexempel heller vad jag hört då det varit problem med spridare som sätts igen mm, men låt inte utvecklingen stanna pga det!

Om DiTech: http://www.speed-sports.com/motorscooters/scooter_models/aprilia_scooters/ditech.html

Vore ruggigt intressant om Aprilia vågade föra över denna tekniken till RS 125. Någon som vet om de sagt hur länge de tänker tillverka tvåtakare?

Problemet ska vara att utveckla insprutare som klarar mängd och varvtal på större motorer.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back