insprutning cbr 929-2000

J.Broberg

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
Honda CBR 929rr Fierblade 2000
Hej var ute och körde lite idag när FI lampan tändes. De har hänt någon gång förut, men en om start brukar räcka så slocknar den och hojen går som den ska. Men nu lyser den hela tiden och de låter som bränslepumpen går hela tiden när man vrider på tänningen. Tidigare så har den bara byggt tryck ett tag å sedan tystnat.
Är de pumpen som är slut eller nå relä?
Är bränslepump en dyr historia?

Var ute och provkörde idag, allt fungerar tills jag ger på gas och drar ur hojen, då tänds lampan igen. Startar jag om hojen och kör lugnt är den släckt.
Vad kan de va? Jag väntar på nytt batteri kan de vara så att de som sitter i är för dåligt?

Last edited:
när du slår på tändningen! blinkar FI-lampan ett ex antal gånger då för att sedan återgå till ett fast sken lr lyser fi-lampan konstant då tändningen slås på?

Last edited:
Ska gå ut och kolla nu

blinkar det när du slår på tändningen för att sedan övergå till ett fast sken så gör om, slå på tändningen igen å räkna hur många ggr fi-lampan blinkar.

när du slår på tändningen! blinkar FI-lampan ett ex antal gånger då för att sedan återgå till ett fast sken lr lyser fi-lampan konstant då tändningen slås på?

Nu blev de jobbigt, den blinka till, pumpen lät som den skulle.
Kan de bero på att batteriet är dåligt å att c-teck laddaren sitter på nu?

blinkar det när du slår på tändningen för att sedan övergå till ett fast sken så gör om, slå på tändningen igen å räkna hur många ggr fi-lampan blinkar.

Läste inte riktigt vad du skrev, ber o ursäkt för de. Har aldrig vari på ett forum förut.

Vrider jag på tänningen så lyser FI lampan (som vanligt) och pumpen låter som den ska:confused:

Läste inte riktigt vad du skrev, ber o ursäkt för de. Har aldrig vari på ett forum förut.

Vrider jag på tänningen så lyser FI lampan (som vanligt) och pumpen låter som den ska:confused:

blinkar fi-lampan t ex 5 gånger varje gång du slår på tändningen så har du en felkod där om vad felet skulle vara, jag hade kunnat hjälpa dig då jag har felsökningskoderna för din hoj.

blinkar fi-lampan t ex 5 gånger varje gång du slår på tändningen så har du en felkod där om vad felet skulle vara, jag hade kunnat hjälpa dig då jag har felsökningskoderna för din hoj.

Ok, dess värre ösregnar de just nu men jag tänkte ta en tur i morgon och kan kolla hur den beter sig då. (om den blinkar osv)
Tack för hjälpen:tummenupp

Kan du inte slå på tändningen o räkna ev blinkningar för att det regnar?:va

Back