Insektnyckel 23mm

Status
Ej öppen för fler svar.

Jacuzzi

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
Z
Någon som vet var man kan få tag på sådana? Jag ska få av framhjulet och behöver en dådan. Har inte originalverktyg.
Har en kawasaki zx7r.

Varit på Biltema, K-Rauta, Bauhaus, Harald nyborg.

Någon som vet var man kan få tag på sådana? Jag ska få av framhjulet och behöver en dådan. Har inte originalverktyg.
Har en kawasaki zx7r.

Varit på Biltema, K-Rauta, Bauhaus, Harald nyborg.

Du hittar inte en så stor insexnyckel. Däremot hittar du en "omvänd" hylsa (sexkantig i båda ändar) på Biltema. Jag hade samma problem på en zx12a.

Insektsnyckel =)

Kollat med mc-huset? Annars kör du till Mitonga racing i Lomma så får du säkert låna en. Lycka till :tummenupp

leta reda på en mutter nyckelvidd 23

Svetsa fast på ett plattjärn = klart

Har du inte 23 i på ena sidan och 17 på andra?

leta reda på en mutter nyckelvidd 23

Svetsa fast på ett plattjärn = klart

Ja, det låter ju som en standard!!??
Orkar inte kolla, men titta om det kan motsvara någon tumstorlek. Annars så är det special. men har du råd så skickar du en 24 på omslipning, är du stadig på handen och har tillgång till en slipmaskin så gör du om en 24:a själv.

7, 9 och 11 vet jag finns att få tag i. Så det borde inte vara omöjligt med 23 heller.

I vanliga fall brukar man ju ta en lång mutter och så på med hylsa och dragskaft,
Biltema art: 19-519 (24mm)
Archive%5CProduct_images%5C19%5CLarge%5C19-515_l.jpg

23mm är ju inte en helt vanlig nyckelvidd så om det skiter sej totalt så skulle jag tagit en 24mm och filat ner, det är bara 0.5mm per yta och det räcker med den biten som ska in i axeln.

Använder man ett skjutmått och kontrollmäter då och då så får du både rätt mått och kan även hålla koll på planheten:tummenupp

jag har nå likn på min kawwa 750 o brorsan köpte den hylsan på biltema sa han :va har jag för mig :tungan

Jo precis men jag har en 17 nyckel men ingen 23

Om du låser fast ena sidan(den med 23) med dom små skruvarna och på så sätt låser ena sidan kan du ju ta 17 på andra sidan och skruva upp den. Så har jag alltid gjort och jag har en exakt likadan bult till mitt framhjul.
:tummenupp

Om du låser fast ena sidan(den med 23) med dom små skruvarna och på så sätt låser ena sidan kan du ju ta 17 på andra sidan och skruva upp den. Så har jag alltid gjort och jag har en exakt likadan bult till mitt framhjul.

Precis där finns ingen anledning att använda 23mm insex axeln går utmärkt att demontera ändå.

åk till en bil verkstad eller nått. det e typ samma som när man tar bort olje tappning bulten på bilar.

När man drar i hop det igen, finns inte risk att man får fel åtdragningsmoment?
Jag menar, låser man upp den ena sidan med låsskruvarna innan så finns ju risken att axeln inte sätter sej ordentligt axiellt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken