Inregistrering. Vad krävs?

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
Tjena,
Är det någon som har koll på vad man behöver minimum för att göra en inregistrering?

Har köpt en racehoj som är importerad från Danmark och tänkte reggga den med minsta möjliga jobb...

:) Jocke

Ursprungskontroll och besiktning:) Förutsättning är att den har varit gatreggad i DK eller åtminstone regbevis ifrån DK.
Kvitto på hojen där det framgår chassienummer, pris mm signerad av säljare och köpare.

Lycka till:tummenupp

Ursprungskontroll och besiktning:) Förutsättning är att den har varit gatreggad i DK eller åtminstone regbevis ifrån DK.
Kvitto på hojen där det framgår chassienummer, pris mm signerad av säljare och köpare.

Lycka till:tummenupp

priset behöver dock inte framgå för ursprungskontrollen.

Regbevis i sin helhet från ursprungslandet.

700pix för ursprungskontroll.

priset behöver dock inte framgå för ursprungskontrollen.

Regbevis i sin helhet från ursprungslandet.

700pix för ursprungskontroll.

Ett kvitto som visar att du har köpt den krävs:) Det räcker inte med bara regbevis. Har varit på det ett par gånger:)

Racehoj

Inga problem m kvitto o regbevis. Jag tänkte mer på utrustning. Det är idag en strippad racehoj... t.ex. så funderar jag över lyse... Har sett vissa med nått runt litet lyse. Var får man t.ex. tag på det etc?

Inga problem m kvitto o regbevis. Jag tänkte mer på utrustning. Det är idag en strippad racehoj... t.ex. så funderar jag över lyse... Har sett vissa med nått runt litet lyse. Var får man t.ex. tag på det etc?

Den ska ha E-godkänt hel- och halvljus (och parkeringsljus?). Dessutom ska blinkersar, bakljus/bromsljus och regplåtsbelysningen vara E-godkända. Belysning för nummerplåt ska också finnas och röd reflex bak.

Tackar Esquire! Hittade en hel del på biltema faktiskt... skall åka och kolla se hur de ser ut.

Den ska ha E-godkänt hel- och halvljus (och parkeringsljus?). Dessutom ska blinkersar, bakljus/bromsljus och regplåtsbelysningen vara E-godkända. Belysning för nummerplåt ska också finnas och röd reflex bak.

Hastighetsmätare och sånt krävs med. Kolla check-listan SBP har på punkter man kontrollerar på en mc. Finns där någonstans på deras hemsida som PDF.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph