Inkräktare m1800r

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Ort
beautiful Valley
Hoj
Vakum
Var och torrbröt en m1800r och råkade trycka in kopplingen
Den var milt sagt otroligt motståndskraftig :va
Någon annan som har testat och uptäckt samma sak. :confused:
Skickade in detta under OT bara för det är en custom. :tummenupp
 

Bifogat

  • m1800r.JPG
    m1800r.JPG
    32.3 KB · Visningar: 293
Last edited:
sv1k skrev:
Var och torrbröt en m1800r och råkade trycka i kopplingen
Den var milt sagt otroligt motståndskraftig :va
Någon annan som har testat och uptäckt samma sak. :confused:
Skickade in detta under OT bara för det är en custom. :tummenupp


Vad är en m1800 för hoj?
 
Japps skrev:
En krompråm med andra ord :)
Jepp.
Men "Den nya kraftfulla 54º V-twinmotorn på 125 hk har de största smidda kolvarna för bensinmotorer i världen med sina 112 mm i diameter!" ger ju ändå liiite respekt. :)
 
Esquire skrev:
Jepp.
Men "Den nya kraftfulla 54º V-twinmotorn på 125 hk har de största smidda kolvarna för bensinmotorer i världen med sina 112 mm i diameter!" ger ju ändå liiite respekt. :)

69,5 hästkrafter per liter måste vara rekord i uselhet. Var fan har de gjort av resten?
 
McB skrev:
69,5 hästkrafter per liter måste vara rekord i uselhet. Var fan har de gjort av resten?
Nja, HD innehar nog det rekordet. De plockar väl ur ca 65-70hk ur sin vanliga 1450cc motor?

Maxeffekten på M1800R ligger vid 6200rpm. Redan vid 3200rpm har den max vridmoment (160[NM]).
 
Esquire skrev:
Nja, HD innehar nog det rekordet. De plockar väl ur ca 65-70hk ur sin vanliga 1450cc motor?

Maxeffekten på M1800R ligger vid 6200rpm. Redan vid 3200rpm har den max vridmoment (160[NM]).

Vridmoment är betydelselöst.
 
McB skrev:
69,5 hästkrafter per liter måste vara rekord i uselhet. Var fan har de gjort av resten?
McB skrev:
Vridmoment är betydelselöst.
En Scania på 580 hästar har ju bara 36Hk/liter, jätteuselt alltså. :)

Eller kan motorer nyttjas på olika sätt kanske ? :va

Och det är vridet du använder för att få upp din hoj på bakslangen, så "betydelselöst" vet jag inte om jag skulle kalla det. :D

(Svarar trots att jag misstänker ironi från din sida.)
 
Last edited:
Wow, jag trodde jag skulle få sämre resultat än Suzukin, men nejdå, 248hk per liter här. :tummenupp :D
 
Halogen skrev:
För att vara glidare är den faktiskt.. eh.. ganska snygg. Får man säga så?. Kolla!
Den där framlyktan faller iaf inte mig i smaken... :3freak
 
War-psycho skrev:
Eller kan motorer nyttjas på olika sätt kanske ? :va

Japp, till traktorer bland annat.

Den som inte värderar vridmoment har aldrig känt newtonmetrarna på en SL-buss jobba när man trampar pedalen i botten när trafikljuset slår om till grönt!


:tummenupp
 
korvgubbe skrev:
Japp, till traktorer bland annat.

Den som inte värderar vridmoment har aldrig känt newtonmetrarna på en SL-buss jobba när man trampar pedalen i botten när trafikljuset slår om till grönt!


:tummenupp
Förortsbussarna då antar jag, som är dieseldrivna.
Etanolbussarna i city är ju skitsega i jämförelse, iallafall tills den "nya" röda kortbussen (H19) kom, den var ju rapp.

(Och jo, jag var ironisk när jag skrev mitt förra inlägg. :D )
 
sv1k skrev:
Var och torrbröt en m1800r och råkade trycka in kopplingen
Den var milt sagt otroligt motståndskraftig :va
Någon annan som har testat och uptäckt samma sak. :confused:
Skickade in detta under OT bara för det är en custom. :tummenupp

Jag körde en sån flera meter idag, tyckte inte kopplingen var speciellt trög. :va
 
Ulf W skrev:
Jag körde en sån flera meter idag, tyckte inte kopplingen var speciellt trög. :va

Det var bra att "höra", :Bugar den jag provade hade toktrög koppling. :va
Vad är det som egentligen kan göra en koppling riktigt trög :confused:
En svag hand förstås, :) men annars
Har funderingar på äga en sån.
 
korvgubbe skrev:
Japp, till traktorer bland annat.

Den som inte värderar vridmoment har aldrig känt newtonmetrarna på en SL-buss jobba när man trampar pedalen i botten när trafikljuset slår om till grönt!


:tummenupp
Lite fult att sitta å kolla när folk kör bussen när man lägger märke till att det röda börjar på typ 1500rpm.
 
Provade en, hmm vad heter dom roadwarrior ? 1700cc med framgaffel och bromsar från R1:an om jag inte har helt fel. Ska jag ha en custom så ligger en sån bra till, rätt skön att köra faktiskt och jag körde den lika fort på lite småkurvig väg som jag körde med min TLR.
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top