Inkomstförsäkring utan fuck!

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
A-kassan har ju sitt tak på 18tusen nåt, det är ju inte så bra när man tjänar mer.

Ska man ha en inkomstförsäkring blir det omdelbart aktuellt att gå med i ett fuck. Jag är inte så sugen på att fucka mig.

Hur gör ni du?!

Info om mig:

A-kassa (unionen): 214 kr/mån
Inkomstförsäkring: 35:-/mån [kräver fackanslutning]
Fackförbund: 200:-/mån :gnissla

Jag var tidigare med i Unionen (SIF) men bytte strax efter att det blivit just Unionen. Betalade skyhögt (närmare 600:-/mån) och bytte till Jusek och sänkte månadskostnaden med över tvåhundra. Skulle aldrig gå ur facket, om jag skulle bli arbetslös skulle jag nästan halvera min nettoinkomst utan inkomstförsäkringen. Dessutom har Jusek höjt taket nu.

Jag var tidigare med i Unionen (SIF) men bytte strax efter att det blivit just Unionen. Betalade skyhögt (närmare 600:-/mån) och bytte till Jusek och sänkte månadskostnaden med över tvåhundra. Skulle aldrig gå ur facket, om jag skulle bli arbetslös skulle jag nästan halvera min nettoinkomst utan inkomstförsäkringen. Dessutom har Jusek höjt taket nu.

Akademikarna är billigast vad jag vet. Men eftersom jag har läst på en privat högskola så får jagi nga högskolepoäng och heller inte vara med i deras a-kassa eller förbund.

Tough luck.

Akademikarna är billigast vad jag vet. Men eftersom jag har läst på en privat högskola så får jagi nga högskolepoäng och heller inte vara med i deras a-kassa eller förbund.

Tough luck.

Kollade upp det & Akademikerna kostar 380:-/m och Jusek 356:-/m (maxbelopp). Prova medlemskap i Jusek, du går iaf ner en hundring per månad då. Vet dock inte vad det är för regler när det gäller krav på högskola - antal poäng.

Har för mig att det fanns en liknande tråd för ett tag sedan. (har inte tid att söka efter den nu) Själv är jag med i SKTF och i och med ett lönelyft (bytte jobb)på x-antal tusen så höjdes fackavgiften från 187 till 240 (Avgiften till inkomsförsäkringen sänktes 1oktober från 17kr till 7 kr i månaden).
SKTF har också en ersättning i form av 3000 som ges vid resor till arbetsintervjuer etc vid eve arbetslöshet samt andra + (sjukförsäkring etc)jämfört med Unionen jag tänkte gå över till, länken till deras villkor i den andra tråden.

Se över och jämför efter just dina behov, det lönar sig:)

Last edited:
finns ju privata alt till inkomstförsäkring.

Jag har tecknat en privat sådan plus unionens egen då jag slår igenom deras tak.

ska kolla upp vilket fb bolag som jag tecknat denna på för den har inget krav på att man måste vara med i fucket..

Kollade upp det & Akademikerna kostar 380:-/m och Jusek 356:-/m (maxbelopp). Prova medlemskap i Jusek, du går iaf ner en hundring per månad då. Vet dock inte vad det är för regler när det gäller krav på högskola - antal poäng.

Jusek kräver samma som akademikerna och det är inte funkis för min del.

finns ju privata alt till inkomstförsäkring.

Jag har tecknat en privat sådan plus unionens egen då jag slår igenom deras tak.

ska kolla upp vilket fb bolag som jag tecknat denna på för den har inget krav på att man måste vara med i fucket..

Hade varit kalas!

Samt hur mkt det kostar.

Marky

Akademikernas a-kassa www.aea.se kostar 150:-/mån och inget annat. Kraven står på hemsidan.

Akademikernas a-kassa www.aea.se kostar 150:-/mån och inget annat. Kraven står på hemsidan.

Fast om inkomstförsäkringen är relevant, vilket jag tror är kärnfrågan, är det rätt ointressant att bara titta på akassan's kostnad (Jusek & Akademikerna har f.ö. samma akassa).

Jag är också intresserad av en inkomstförsäkring. Är inte med i A-kassan eller Fucket. Har funderat på det ett tag men vet inte vad jag ska ta.

Hos vem får man mest valuta för pengarna? Jag är teknolog.

Hos Unionen ingår inkomstförsäkring upp till 34k eller liknande. Iaf när jag kolla upp det för någon månad sen

Hos Unionen ingår inkomstförsäkring upp till 34k eller liknande. Iaf när jag kolla upp det för någon månad sen

Ja. Den är obligatorisk upp till ett visst belopp. Jag har för mig att det är någonstans vid 34k. Sen är den valbar. Men man kan få inkomstförsäkringen upp till belopp på någonstans kring 50k om jag inte minns fel.
givetvis kostar det i så fall några tior extra i månaden.

Ja. Den är obligatorisk upp till ett visst belopp. Jag har för mig att det är någonstans vid 34k. Sen är den valbar. Men man kan få inkomstförsäkringen upp till belopp på någonstans kring 50k om jag inte minns fel.
givetvis kostar det i så fall några tior extra i månaden.

Upp till 80k/månad, tyvärr e man ju inte riktigt på den nivån...:huvet

Det finns något som heter En-försäkring, kan vara värt att kolla upp. 80% av din lön utan "tak".

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back