injustering med powercommanderIII???

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
Är det utkastade pengar att lämna in hojen och få den injusterad i bänk om man har powercommanderIII? Jag tänker mest på att man kan ladda ner mjukvaran på deras hemsida.alltså den mjukvara som är avsedd för just min hoj med mitt slipon,med diverse kurvor!
SÅ vad säger ni?
Huset skulle ju ha 3000 spänn för besväret.... :huvet

Von Vettet skrev:
Är det utkastade pengar att lämna in hojen och få den injusterad i bänk om man har powercommanderIII? Jag tänker mest på att man kan ladda ner mjukvaran på deras hemsida.alltså den mjukvara som är avsedd för just min hoj med mitt slipon,med diverse kurvor!
SÅ vad säger ni?
Huset skulle ju ha 3000 spänn för besväret.... :huvet

3000 ?? Hutlöst.. med pc3:a kan dom låta "tuning linken" göra jobbet, allt dom behöver göra är gasa till varvtalet som datorn säger till sen fixar den jobbet i princip..

hittar du en europeisk map för just din hoj med just dom grejjerna du har på så är du på rätt väg, min 750 blev dock en helt ny hoj när jag fick den mappad efter just min motor.

så 3000 är bajs.. men du bör få det ordnat..
(kollat med yamahacenter i hbg?)

/KetogaN

Ladda ner instruktions manualen från deras hemsida www.powercommander.com det enda du behöver är en lapptopp med programvara (CD) samt USB kabel. Enkelt som tusan ( tror jag, har inte provat:D )

Zilversurfer skrev:
Ladda ner instruktions manualen från deras hemsida www.powercommander.com det enda du behöver är en lapptopp med programvara (CD) samt USB kabel. Enkelt som tusan ( tror jag, har inte provat:D )

du måste ha en bänk om du ska ställa in den.. annars vet du inte vad du ändrar på.. :(

/KetogaN

KetogaN skrev:
du måste ha en bänk om du ska ställa in den.. annars vet du inte vad du ändrar på.. :(

/KetogaN

Skit i det du, skorvpelle !! :tungan Bara ut och köra och prova sig fram vad som känns bäst :tuttar ( glömde liksom att den måste bänkas, j**la skiiiiit )

Edit: men du kan ändra och ställa in vad PC rekom. men det är inte säkert att det passar just hans hoj, som vi vet skiljer det lite mellan alla hojjar.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti