http://www.17pouces.net/article_avec_doc.php3?id_article=93
Översättning lyder (ungefär, min franska är inte perfect):
"
KTM kommer inte att engagera sig med ett eget team i Supermotard VM nästa år. Efter 4 års närvaro, många segrar och 2 VM titlar säger KTM att de i fortsättningen inte vill vara med utan vill satsa på nationella mästerskap. KTM chefen säger om FIM och huvudsponsorn Youthstream: Youthstream klarar inte av att hålla uppe kvaliteten på tävlingarna och kan inte spika en stabil kalender.
Media närvaron och åskådarskarorna är för små, enligt Mattighofen firman, för att berättiga investeringarna i ett factory team av den här storeken. (3 officiella förare 2005: VdB, Chambon, Heimer). Supporten i de nationella mästerskapen fortsätter: Amerikanska, Australienska, Franska, Tyska och Italienska. KTM säger dock tydligt att Supermotard fortsätter att vara en av deras viktigaste industri nischer. Utvecklingsavdelningen kommer att fortsätta utveckla hojar för KTM teamen för att upprätthålla den framtida utvecklingen av racing modeller.
källa: KTM Press (jag har dock inte hittat uttalandet där också)
"
Inte ordagrant men i all mening korrekt.
Faktum är att jag gått och väntat lite på det här och de flesta av förarna var mycket mer nöjda med att åka i den gamla EM serien (som var det faktiska VM på den tiden) för det var mycket bättre organicerat under franska organisatören. Dessutom fick de mycket bättre betalt för att köra i den serien och kostnaderna var lägre. Vi sa det redan när det lancerades ett VM att det kommer att vara för få förare som kommer att ha råd att åka hela serien med de dåliga ersättningar som nya organisatörerna betalade och med de små publikskaror som vår sport trots allt lockar än så länge i stora delar av världen (otroligt nog). Jag hyser dock liten tvekan i fråga om vår sport kommer att bli mycket stor i en ganska nära framtid pga dess spektakulära framtoning och dess snabba frammarsch bland gatåkare. När japsen kommit in med seriösa modeller på bred front så kommer det att bli dags tror jag men baksidan av det myntet är att huligan/outlaw sidan av motard kommer att urvattnas lite vilket är det som gjort att vi är en ganska liten men homogen grupp. Går verkligen KTM ur så kommer VM att minska i betydelse totalt sett då det är det i särklass mest välprofilerade teamet.
Time will tell
Daniel
Översättning lyder (ungefär, min franska är inte perfect):
"
KTM kommer inte att engagera sig med ett eget team i Supermotard VM nästa år. Efter 4 års närvaro, många segrar och 2 VM titlar säger KTM att de i fortsättningen inte vill vara med utan vill satsa på nationella mästerskap. KTM chefen säger om FIM och huvudsponsorn Youthstream: Youthstream klarar inte av att hålla uppe kvaliteten på tävlingarna och kan inte spika en stabil kalender.
Media närvaron och åskådarskarorna är för små, enligt Mattighofen firman, för att berättiga investeringarna i ett factory team av den här storeken. (3 officiella förare 2005: VdB, Chambon, Heimer). Supporten i de nationella mästerskapen fortsätter: Amerikanska, Australienska, Franska, Tyska och Italienska. KTM säger dock tydligt att Supermotard fortsätter att vara en av deras viktigaste industri nischer. Utvecklingsavdelningen kommer att fortsätta utveckla hojar för KTM teamen för att upprätthålla den framtida utvecklingen av racing modeller.
källa: KTM Press (jag har dock inte hittat uttalandet där också)
"
Inte ordagrant men i all mening korrekt.
Faktum är att jag gått och väntat lite på det här och de flesta av förarna var mycket mer nöjda med att åka i den gamla EM serien (som var det faktiska VM på den tiden) för det var mycket bättre organicerat under franska organisatören. Dessutom fick de mycket bättre betalt för att köra i den serien och kostnaderna var lägre. Vi sa det redan när det lancerades ett VM att det kommer att vara för få förare som kommer att ha råd att åka hela serien med de dåliga ersättningar som nya organisatörerna betalade och med de små publikskaror som vår sport trots allt lockar än så länge i stora delar av världen (otroligt nog). Jag hyser dock liten tvekan i fråga om vår sport kommer att bli mycket stor i en ganska nära framtid pga dess spektakulära framtoning och dess snabba frammarsch bland gatåkare. När japsen kommit in med seriösa modeller på bred front så kommer det att bli dags tror jag men baksidan av det myntet är att huligan/outlaw sidan av motard kommer att urvattnas lite vilket är det som gjort att vi är en ganska liten men homogen grupp. Går verkligen KTM ur så kommer VM att minska i betydelse totalt sett då det är det i särklass mest välprofilerade teamet.
Time will tell
Daniel
Last edited: