Ingen repris på Uppsala vs Gävle

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Vi får nog ingen revanch mot Gävleborna..
Kollade in Gävlehallens sida på nätet (http://www.minimoto.nu/) och upptäckte detta:
Vår Minimoto-uthyrning upphör from 2003-03-23!

Vi tackar alla våra kunder för den tid som har varit
och hänvisar nu till gokart-uthyrningen!

Vadan detta nu då? Mycket trist.

Ska vi köpa hojarna och öppna en uthyrning i UA kanske?

Där hade ni tur ;)

Skämt o sido...det är trist att det läggs ner för dom som åker.

Penguin skrev:
Ska vi köpa hojarna och öppna en uthyrning i UA kanske?

Det skulle vara något :tummenupp

Jag har hört mig för hos Gocarthallen och de har inga planer på att införskaffa.
"Vi tror inte det är så populärt" och "Vi har hört att de ska gå sönder hela tiden" var förklaringarna jag fick.

Är lite sugen på att köpa en själv faktiskt.. Helst värre än hyrhojarna :crash

Kryptonit skrev:
Det skulle vara något :tummenupp

Jag har hört mig för hos Gocarthallen och de har inga planer på att införskaffa.
"Vi tror inte det är så populärt" och "Vi har hört att de ska gå sönder hela tiden" var förklaringarna jag fick.

Är lite sugen på att köpa en själv faktiskt.. Helst värre än hyrhojarna :crash

Hyrhojarna är strypta. Dom går helt ok ostrypta.

Flåklypa skrev:
Hyrhojarna är strypta. Dom går helt ok ostrypta.

Det låter ju nästan trevligt.. Känner du eller någon annan Gävlebo till om de ska säljas nu??

Jag vet inte, men jag skulle tro att dom säljs ut när verksamheten slutar. Ring och hör med dom!

Flåklypa skrev:
Jag vet inte, men jag skulle tro att dom säljs ut när verksamheten slutar. Ring och hör med dom!

Äsch.. de svarde ju inte :crash (otålig)

Det skulle vara roligt att ha en såndäringa sak.. :)

Kryptonit skrev:

Den är nog idealisk för Rörken och det gör ju oftast inget om man kraschar heller.

Flåklypa skrev:
Den är nog idealisk för Rörken och det gör ju oftast inget om man kraschar heller.
Det är heller ingen riktig trängsel i den gruppen. Kan ju vara en stor fördel.

Ugluk skrev:
Det är heller ingen riktig trängsel i den gruppen. Kan ju vara en stor fördel.

Så det finns en minimotogrupp också?
Såg inga de 2 eller 3 ggr jag var där förra året, men jag upptäckte ju Rörken först i slutet av säsongen. :rolleyes:

Kryptonit skrev:

Precis. Kolla upp vad dom vill ha för en. Det skulle vara riktigt kul!

JoS skrev:
Precis. Kolla upp vad dom vill ha för en. Det skulle vara riktigt kul!

De var ofta inte kontaktbara på måndagar/tisdagar enligt telefonsvararen. Jag kontrollerar om de är till salu och till vilket pris på onsdag. :tummenupp

Kryptonit skrev:
Så det finns en minimotogrupp också?
Såg inga de 2 eller 3 ggr jag var där förra året, men jag upptäckte ju Rörken först i slutet av säsongen. :rolleyes:
En av de fyra grupperna är "Oregistrerat <125cc" och inrymmer mopperejsare och minimoto. Deltagare i övriga tre måste ha trafikförsäkring, men småttingarna går under banlicensen.

Jag tyckte nästan synd om killen som harvade runt ensam på 125'an eller vad det var han körde.
Mer än 50 åksugna knuttar stod och blängde ilskt på honom medan han försökte förbättra sin varvtid.

Så man skulle kunna handla en 125 cross å lägga på motardfälgarna, å sedan få åka med en minimoto i samma grupp?

Det var ju några crossmaskiner med motardhjul som åkte med oss i motardgruppen, de borde alltså inte fått åkt?

Ugluk skrev:
En av de fyra grupperna är "Oregistrerat <125cc" och inrymmer mopperejsare och minimoto. Deltagare i övriga tre måste ha trafikförsäkring, men småttingarna går under banlicensen.

JoS skrev:
Jag tyckte nästan synd om killen som harvade runt ensam på 125'an eller vad det var han körde.
Mer än 50 åksugna knuttar stod och blängde ilskt på honom medan han försökte förbättra sin varvtid.

Det var tvärtom för tio år sedan, då var mopperacingen stor på Rörken. Det var Roffe du såg på "Gröna Faran" en 70cc mopperacer. Tror inte han bryr sig om folk blänger :)

Tom Byron skrev:
Så man skulle kunna handla en 125 cross å lägga på motardfälgarna, å sedan få åka med en minimoto i samma grupp?

Japp, så länge som banlicensen gäller... (vet inte om den ska förnyas - den går ut om något år har jag för mig). En 125:a med hårt chassi kan gå riktigt fort på den banan.

Tom Byron skrev:
Så länge cylindervolymen är under 125cc, ja.
Det var ju några crossmaskiner med motardhjul som åkte med oss i motardgruppen, de borde alltså inte fått åkt?
Helt riktigt. Det kan bli verkliga problem om någon kör utan trafikförsäkring i en grupp som inte täcks av banlicensen. Det får absolut inte förekomma. Vi vill väldigt gärna ha hjälp med att förebygga sådant av er som åker.

Många motardåkare åker ju med "crosskärmar" på sina hojar för att slippa skrota lysen osv. om man går omkull. Man kanske ska ha skylten eller någe annat "bevis" med sig att den är gatreggad

Ugluk skrev:
Så länge cylindervolymen är under 125cc, ja.

Helt riktigt. Det kan bli verkliga problem om någon kör utan trafikförsäkring i en grupp som inte täcks av banlicensen. Det får absolut inte förekomma. Vi vill väldigt gärna ha hjälp med att förebygga sådant av er som åker.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT