2480395
När ska det komma politiker som vågar ta tag i sån här soppa. Som det är nu så kan man inte räkna med annat än kaos. Kan ju säga att jag INTE är rasist på något sätt, tvärtom. Men, att sätta människor i dessa flyktingkolonier är ett bra sätt att få upp kriminaliteten.
Stöter mig säkert med massa folk nu men tror att vi svenskar måste börja kräva att nåt görs.
Istället för att dom ska bara sitta och glo så ska dom läsa svenska. Varför kunde det inte vara så enkelt att dom när dom kommer in här får våra lagar att plugga in (på sitt språk självklart), när dom läst detta ska dom skriva på ett papper där dom går med på att: för att få stanna i Sverige ska dom följa dessa lagar och att bryta mot dom innebär omedelbar utvisning på livstid. Efter max en vecka ska dom sitta i skolbänken och PLUGGA svenska. När dom pluggat svenska 4-8 timmar/dag är det dags att börja jobba och ta hand om sig själva. Jag tycker man ska ställa krav på dom som kommer hit, oavsett om dom är flyktingar eller annat. Att särbehandla för kön, ras o dyl väcker bara den gröna avunden hos människor och ger problem. Varje individ har ansvar för sitt liv och måste få chansen att ta det ansvaret, annars blir man ett kolli utan nån framtid.
Jaja, bara lite tankar som säkert är totalt omöjliga i verkliga livet. Men det är ju än så länge fritt att filosofera i det här landet.