Ingen går säker

Man vet ju inte vad tjejerna gjort, de kanske hade retat honom eller något. han måste varit arg som fan i alla fall, jag har aldrig boxat ner någon i skogen och jag har varit jättearg flera gånger. :mattias

...allt detta efter hela 3 månader i sverige och sundsvall. :tummenupp

Han har sagt upp sin rätt att bli prövad för uppehållstillstånd. Ut härifrån!

:mad:
När ska det komma politiker som vågar ta tag i sån här soppa. Som det är nu så kan man inte räkna med annat än kaos. Kan ju säga att jag INTE är rasist på något sätt, tvärtom. Men, att sätta människor i dessa flyktingkolonier är ett bra sätt att få upp kriminaliteten.
Stöter mig säkert med massa folk nu men tror att vi svenskar måste börja kräva att nåt görs.
Istället för att dom ska bara sitta och glo så ska dom läsa svenska. Varför kunde det inte vara så enkelt att dom när dom kommer in här får våra lagar att plugga in (på sitt språk självklart), när dom läst detta ska dom skriva på ett papper där dom går med på att: för att få stanna i Sverige ska dom följa dessa lagar och att bryta mot dom innebär omedelbar utvisning på livstid. Efter max en vecka ska dom sitta i skolbänken och PLUGGA svenska. När dom pluggat svenska 4-8 timmar/dag är det dags att börja jobba och ta hand om sig själva. Jag tycker man ska ställa krav på dom som kommer hit, oavsett om dom är flyktingar eller annat. Att särbehandla för kön, ras o dyl väcker bara den gröna avunden hos människor och ger problem. Varje individ har ansvar för sitt liv och måste få chansen att ta det ansvaret, annars blir man ett kolli utan nån framtid.

Jaja, bara lite tankar som säkert är totalt omöjliga i verkliga livet. Men det är ju än så länge fritt att filosofera i det här landet.

Missvims skrev:
2480395 :mad:
När ska det komma politiker som vågar ta tag i sån här soppa. Som det är nu så kan man inte räkna med annat än kaos. Kan ju säga att jag INTE är rasist på något sätt, tvärtom. Men, att sätta människor i dessa flyktingkolonier är ett bra sätt att få upp kriminaliteten.
Stöter mig säkert med massa folk nu men tror att vi svenskar måste börja kräva att nåt görs.
Istället för att dom ska bara sitta och glo så ska dom läsa svenska. Varför kunde det inte vara så enkelt att dom när dom kommer in här får våra lagar att plugga in (på sitt språk självklart), när dom läst detta ska dom skriva på ett papper där dom går med på att: för att få stanna i Sverige ska dom följa dessa lagar och att bryta mot dom innebär omedelbar utvisning på livstid. Efter max en vecka ska dom sitta i skolbänken och PLUGGA svenska. När dom pluggat svenska 4-8 timmar/dag är det dags att börja jobba och ta hand om sig själva. Jag tycker man ska ställa krav på dom som kommer hit, oavsett om dom är flyktingar eller annat. Att särbehandla för kön, ras o dyl väcker bara den gröna avunden hos människor och ger problem. Varje individ har ansvar för sitt liv och måste få chansen att ta det ansvaret, annars blir man ett kolli utan nån framtid.

Jaja, bara lite tankar som säkert är totalt omöjliga i verkliga livet. Men det är ju än så länge fritt att filosofera i det här landet.

håller med men sådär får man ju inte säga för då är man ju rasist:va

wizlow skrev:
2485658 håller med men sådär får man ju inte säga för då är man ju rasist:va
Då får man väl vara det, ska man komma hit här så får man rätta sig efter våra lagar och regler, och man ska kunna språket.

Annars är det bara att vända vid gränsen igen om man inte kan uppfylla de enkla kraven.

Och Niklas "Hagamannen" Lindgren då?

En helyllesvensk 34-årig familjefar med ordnad ekonomi och ett stort motorintresse.

wizlow skrev:
2480261 http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,891635,00.html

"Han verkar sliten och psykiskt nedbruten" säger Chirister Johansson.

jo vi tycker synd om mannen som överföll och försökte våldta fem kvinnor:va

Vart är det mångkulturella Sverige påväg??. Bra att dom fick fast drägget iallafall, vad vore bäst? giftspruta eller enkelbiljett?

Det är på väg rakt åt helvetet! Se hur det ser ut i Landskrona med alla sina kulturberikare och hur hög deras brottslighet är. Sen se vilken uppståndelse det blev för att SD fick ~23% av rösterna där, som att det är det som e bekymret!

Kalla mig rasist om ni vill men jag tycker det räcker nu, jag vill ha hårdare asylregler innefattande språkkrav och avvisning vid kriminalitet.

Kul fakta: 46 % av svenskarna vill stänga gränserna, hur mycket lyssnar våra folkvalda på det?

Esquire skrev:
2485678 Och Niklas "Hagamannen" Lindgren då?

En helyllesvensk 34-årig familjefar med ordnad ekonomi och ett stort motorintresse.

Ja vad är det med han? Han är en jävla idiotjävel som jag önskar död!

Ska vi acceptera att en massa invandrare begår brott och våldtar bara för att det finns idioter som e helyllesvenska 34-åriga familjefäder eller vart vill du komma?

Last edited:
Jag för min del tycker (och många av mina vänner som är av invandrarbakgrund) att det är precis tvärtom.
Är inte särbehandling just grunden för rasism?
Politikerna ger massor med syre åt just rasismen med sin politik. Deras jobb är att se till att dom som kommer hit blir en del av samhället så fort som möjligt och kan stå på egna ben. Finns väl ingen människa, oavsett ras som tycker om att inte kunna försörja sig själv och sin familj? Det är ju närapå en mänsklig rättighet.

Missvims skrev:
2485733 Jag för min del tycker (och många av mina vänner som är av invandrarbakgrund) att det är precis tvärtom.
Är inte särbehandling just grunden för rasism?
Politikerna ger massor med syre åt just rasismen med sin politik. Deras jobb är att se till att dom som kommer hit blir en del av samhället så fort som möjligt och kan stå på egna ben. Finns väl ingen människa, oavsett ras som tycker om att inte kunna försörja sig själv och sin familj? Det är ju närapå en mänsklig rättighet.

Ja, det blir knappast bättre av att dumpa dem i en förort med 1% svenskar och sedan ge dem så lite uppmärksamhet som möjligt.
Satsa på kvalitet istället för kvantitet också, att importera arbetskraft har fungerat i alla tider men någonstans måste det ta stopp. För ett tag sedan tog det just stopp. Finns det inte jobb till de invandrare vi tar emot så måste någon förstå att det inte går att ta emot fler än vad det erbjuds jobb!?
Men oj, nu var jag rasistisk i mina uttalanden då jag pratade vettigt. Jag ska genast gå och rösta på Sverigedemokraterna eftersom man tydligen måste göra det när man tänker så. För övrigt är jag för kulturell blandning MEN inte till vilket pris som helst!
Jag som invandrare skulle inte välja Sverige i första hand iaf, om det inte vore för de generösa bidragen. Skulle jag vilja ha jobb etc så skulle allt annat än Sverige ligga bra till på listan...

Tillbaks där han kom ifrån ursprungligen, sköter man sig inte så ut med fanskapet.

Låt kvinnorna som blev antastade bestämma straffet.

Gabor skrev:
2486200 Tillbaks där han kom ifrån ursprungligen, sköter man sig inte så ut med fanskapet.

Låt kvinnorna som blev antastade bestämma straffet.

Jag ställer gärna upp och bestämmer straff för våldtäktsmän och sånt pack (oavsett vart dom kommer från).

Jag tycker alla våldtäcksmän ska stenas till döds, alternativt korsfästas och stenas till döds. Oavsett var de kommer ifrån.

Dee_cati skrev:
2486138
Satsa på kvalitet istället för kvantitet också, att importera arbetskraft har fungerat i alla tider men någonstans måste det ta stopp. För ett tag sedan tog det just stopp.
Importera arbetskraft har vi inte gjort på många många år dvs i början på 60talet när det raggades överallt efter arbetskraft.
Mina funderingar är : Vilka jobb har invandrarna tagit?? Att öppna pizzerier och jobba 7 dagar i veckan? Eller närköpsbutiker?? Eller stå o sälja grönsaker o kläder på torg??
Hur många invandrare finner vi i sjukvården,kommunala jobb, i industin förutom just dom som kom hit när det var ont om arbetskraft??

Som sagt det var längesen någon kom hit pga av brist på arbetskraft däremot har dom kommit av andra orsaker.

Matulda skrev:
2486789 Importera arbetskraft har vi inte gjort på många många år dvs i början på 60talet när det raggades överallt efter arbetskraft.
Mina funderingar är : Vilka jobb har invandrarna tagit?? Att öppna pizzerier och jobba 7 dagar i veckan? Eller närköpsbutiker?? Eller stå o sälja grönsaker o kläder på torg??
Hur många invandrare finner vi i sjukvården,kommunala jobb, i industin förutom just dom som kom hit när det var ont om arbetskraft??

Som sagt det var längesen någon kom hit pga av brist på arbetskraft däremot har dom kommit av andra orsaker.

Det är kanske inte så konstigt eftersom invandringspolitiken har blivit så mycket hårdare sedan dess. Redan i början av 70-talet förbjöd Socialdemokraterna (det mest invandringsrestriktiva partiet i riksdagen) all invandring utom flykting- och flyktingrelaterad invandring. Givetvis betyder dock inte detta att vi inte har haft brist på arbetskraft sedan dess.

Last edited:
Matulda skrev:
2486789 Importera arbetskraft har vi inte gjort på många många år dvs i början på 60talet när det raggades överallt efter arbetskraft.

Du missförstår mig precis på det vis jag var orolig för att missförstås på.
Jag menar inte att NÅGON invandrare har tagit något jobb för någon annan. Det jag menar är att man kan inte automatiskt ta in folk (förutom flyktingar som är på flykt så klart) som det inte går att ordna jobb till.
Och jo, vi har imporerat arbetskraft i alla tider och gör det fortfarande. Senast för 3 veckor sedan var jag hos min läkare som ursprungligen är ifrån Iran men har kommit hit för att jobba.
Det som måste göras ordentligt är att utse en ny kommité som väljer vilka som verkligen är på flykt och vilka som inte är på flykt. Och vilka alternativ vi kan erbjuda dem. Det fungerar inte för vår egen del att släppa in folk i vårt land utan att ge dem en del av samhället och detta gör man genom att ge dem jobb. Eller rättare sagt, ge dem hjälp att ordna jobb.
Det sägs att det redan fungerar på detta viset men uppenbarligen inte!

Dee_cati skrev:
2488417 Du missförstår mig precis på det vis jag var orolig för att missförstås på.
Jag menar inte att NÅGON invandrare har tagit något jobb för någon annan. Det jag menar är att man kan inte automatiskt ta in folk (förutom flyktingar som är på flykt så klart) som det inte går att ordna jobb till.
Och jo, vi har imporerat arbetskraft i alla tider och gör det fortfarande. Senast för 3 veckor sedan var jag hos min läkare som ursprungligen är ifrån Iran men har kommit hit för att jobba.
Det som måste göras ordentligt är att utse en ny kommité som väljer vilka som verkligen är på flykt och vilka som inte är på flykt. Och vilka alternativ vi kan erbjuda dem. Det fungerar inte för vår egen del att släppa in folk i vårt land utan att ge dem en del av samhället och detta gör man genom att ge dem jobb. Eller rättare sagt, ge dem hjälp att ordna jobb.
Det sägs att det redan fungerar på detta viset men uppenbarligen inte!

SANT!
Och framförallt ska inte ett beslut dröja i åratal, det ska vara klart ASAP. Det är ju förjävligt när familjer har skaffat sig ett liv här under några år, barnen har rotat sig och går i skolan. Då plötsligt ska dom ut??
Det borde finnas en maxgräns för prövotid som är rimlig för alla parter. Dock ska inte den gälla om man begår brott av lite grövre natur, då ska omedelbar utvisning ske, även om man riskerar dödsstraff i sitt land.
Det värsta jag har läst i den här frågan var nog killen som sparkade ihjäl sin styvsom på 5 år för att han hade bajsat på sig. Men han kunde sen inte skickas hem för att han riskerade dödsstraff. Då är det nåt som är väldigt FEL på våra lagar. Har man sparkat ihjäl ett barn har man mist alla sina mänskliga rättigheter i mina ögon, sen spelar det ingen roll vart man är född, barn är heliga och får aldrig utsättas för våld från vuxna. (räknar till 10...............lugn o fin nu).
Frågan är nog mest hur vi vanliga dödliga ska få politikerna att fatta hur livet ser ut utanför "maktens korridorer". Dom har för länge sen förlorat kontakten med verkligheten, därför har dom så svårt att fatta hur fel deras beslut blir tyvärr.

Ohls skrev:
2486771 Jag tycker alla våldtäcksmän ska stenas till döds, alternativt korsfästas och stenas till döds. Oavsett var de kommer ifrån.
Det kanske inte skulle vara så dumt, det är väl så de själva gör i sina länder...

Esquire skrev:
2485678 Och Niklas "Hagamannen" Lindgren då?

Vart tycker du han ska utvisas då?

Eller menar du att för att vi redan har drägg här så ska vi givetvis importera ännu fler?

Eller vad menar du? Jag fattar inte poängen riktigt? Vad har Hagamannen med den här diskussionen att göra, han är väl inte invandrare?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon