Information om tävlingen i Linköping

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Här kommer lite info och det är här frågor besvaras.

Tävlingshelgen börjar med friträning utom tävlan på fredagen. 12-16 ungefär.
Lördag = Svenskt mästerskap + Go-cart mot funktionärerna
Söndag = Nordiskt mästerskap

El finns i depån så det räcker till alla.
Toaletterna renoveras men det finns några i bruk fortfarande, bakom vanliga toan.
Duschar finns inte i själva depån utan vi får använda klubbhuset vid crossbanan.
Där finns även spolplattor och tvättmöjlighet för hojarna.

Depån kommer vara öppen från torsdag kväll, raceoffice är bemannat till och från men garanterat fredag kväll och lördag morgon.
Besiktningen öppen fredag kväll och lördag / söndag morgon.
Ljudmätning kommer utföras under hela helgen. Har du inte packat om dämparen i år så är det smart att åtminstone ta med ny ull till det.
Serveringen kommer vara öppen hela helgen.

Har du fler frågor, ställ dom här!

Hur funkar det med NM:et. Är det en ihopslagen tävling alla klasser eller är Open separat? Alltså kommer poäng från den deltävlingen räknas in i Open totalen? Viktigt det här vetu! :yoparty

Vet inte. Det finns inget SM i Open så hur den som räknar ihop den tabellen väljer att göra vet jag inte.

/HW

Vet inte. Det finns inget SM i Open så hur den som räknar ihop den tabellen väljer att göra vet jag inte.

/HW

OK!

Hur blir det med datumen?

SM Lördag, NM Söndag? Correct??? Har läst att datumen var omkastade nånstans, kommer dock inte ihåg vart! :va

Det är klart båda tävlingarna räknas in i Open-tabellen, tänk på det ni som bara anmält er till en av dagarna och bryr er om eran slutplacering. :)

Skit i att det står något om 22 augusti...

Bifogat

• timeschedule.gif
    timeschedule.gif
    50.5 KB · Visningar: 103
Jag räknar inte med att alla som är anmälda kommer.. det vore världsrekord i så fall... Men du kan vara lugn ändå, jag har en plan ifall vi blir för många!

/HW

S1/S2 ihopslagna. Totalt 35 anmälda. 30 får tävla?

Vi har ju fått en del skador på sista tiden :(

Ronny kommer nog inte efter knäskadan hos oss.
Lasse H har sabbat knä.
Stambeck och Dennis har enligt uppgift sålt sina grejer.
Gillisson verkar oxå ha lagt hjälmen på hyllan (?) :(
Det är fem. Sen att alla anmälda finnar skulle komma verkar osannolikt men skoj om det blir så.
Kul att se micke thomsen anmäld oxå :tummenupp

Missar årets bästa race...

Frun har vandrat mellan värkarna i tre dar så jag missar årets höjdpunkt. väntar på att åka till BB istället.

Får ta igen det nästa år...

/P

intressant läsning på mylaps.com finnarna är bra. synd att dom inte kör hela svenska sm serien

Fick ett samtal vid lunch om att Fagrés bakbroms gått sönder. Snäll som man är fixar man en ny broms åt honom, som dom skulle komma efter. Men sen fick jag inte tag på dom igen, någon som vet om det löste sig ändå ?

Var tydligen cylindern som kärvade, och han hade ju kört bra på Lördagen så jag hoppas lilleman kunde köra idag.

Enlighten Me !!

Fick ett samtal vid lunch om att Fagrés bakbroms gått sönder. Snäll som man är fixar man en ny broms åt honom, som dom skulle komma efter. Men sen fick jag inte tag på dom igen, någon som vet om det löste sig ändå ?

Var tydligen cylindern som kärvade, och han hade ju kört bra på Lördagen så jag hoppas lilleman kunde köra idag.

Enlighten Me !!

Han körde in på en 2:a plats i båda heaten. Slutade som 1:a i total serien Open!

Kom hem alldeles för sent så kommer ta lite tid att gå igenom bilderna för både lör/sön, dock så tänkte jag låta alla de som vill ladda ner bilderna för eget bruk endast dvs hemsida eftersom det är sista SM tävlingen i år. Dock kommer en liten stämpel sitta längst ner till höger. Återkommer när jag har hunnit få upp dem så det kanske bli först tis eller nåt då jag gärna redigera mina bilder istället för att skicka upp ...... st.

Här kommer två smakprov.

2akkb3n.jpg

2ywz49u.jpg

Tack Hannes och LMS för som vanligt en riktig kanontävling!!
Tålmodiga och proffsiga funkisar, mycket imponerande.
Det är slitigt att ordna körning i tre hela dagar men det gjorde ni med bravur.
Och grusdelen var mycket bättre och roligare i år..

:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

:Bugar:

// Thomas

Tack Hannes och LMS för som vanligt en riktig kanontävling!!
Tålmodiga och proffsiga funkisar, mycket imponerande.
Det är slitigt att ordna körning i tre hela dagar men det gjorde ni med bravur.
Och grusdelen var mycket bättre och roligare i år..

:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

:Bugar:

// Thomas

Instämmer i hyllningen! Gruset va grymt fint i år o höll ju skitbra trots ogynnsamt väder.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman