Inför vintern: köpa färdigdubbat eller dubba själv?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Om man nu vill komma så billigt som möjligt undan, vad är då bäst?
Jag är inte intresserad av kommentarer typ "tjöp metzler LX2000 med gulddubb de e best!". Jag vill veta vilka däck i den absoluta budgetkategorin som erbjudes med dubb och om det är värt att köpa dessa eller om man skall satsa på att köpa budgetcrossdäck och dubba själv (med småspik...)?

Wunder skrev:
2579173 Om man nu vill komma så billigt som möjligt undan, vad är då bäst?
Jag är inte intresserad av kommentarer typ "tjöp metzler LX2000 med gulddubb de e best!". Jag vill veta vilka däck i den absoluta budgetkategorin som erbjudes med dubb och om det är värt att köpa dessa eller om man skall satsa på att köpa budgetcrossdäck och dubba själv (med småspik...)?

Ska du köra bara is kan du ta gamla cross däck och sätta i skruv innifrån i sen en innerkappa bara.
Ska du köra annat utan hög fart kan man ta cross däck och sätta skruv utifrån med bra skalle som bygger lite och köra med ( bör dock limmas med superlim eller nått).
Men i båda fallen får du ju fäste efter kostnad men funkar......

Jag har kört 17" dubbat på mina motardfälgar så allt funkar men som Lennartsson säger så får man fäste efter vad man betalar, i mitt fall är det väl egentligen inte däcken som är det stora problemet utan det är att jag får fel profil och dessutom måste ha ett bakdäck som framdäck för att det ska passa. Vill man inte köpa extra fälgar får man hitta andra lösningar...

Sök efter trådar från förra vintern, då var det flera som hade funderingar på hemdubbat eller andra budgetalternativ och många som hade provat gav sin syn på saken.

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger