Inbrott i bilen!!!

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
:mad: :mad: :mad:

Japp, då var det inbrott i bilen igen då... Eller inbrott och inbrott de hade haft sönder låset. Röjt omkring lite bland alla mina saker. Tagit lite växel pengar och mina vantar.... :mad: :mad:

Vafan!! ska de vara bra för.... :4skrika

OBS... Min nya peugeot... fan man skulle fixat larm tidigare. hade haft den i 3 dagar...

Herman skrev:
OBS... Min nya peugeot... fan man skulle fixat larm tidigare. hade haft den i 3 dagar...

Det första jag gör är att montera larm både hoj och bil... kanske inte hjälper alla gånger men man minskar risken betydligt... Bara och beklaga, det är alltid tråkigt med sånt här.

//Anders

Herman skrev:

Själv blev jag nästan mer förbannad för att någon misslyckats med att göra inbrott i min bil. Någon jäkla fjortisklåpare hade slagit in en skruvmejsel elelr motsv. i låset på passagerarsidan. När de inte lyckats bryta upp låset så(vad trodde de?! :kocko ) så har de kört ner mejseln mellan handtaget och plåten och försökt bända bort handtaget.. som att det skulle öppna dörren..

Hade de gjort inbrott å snott stereon och cdskivor hade jag blivit förbannad men åtminstonde kanske förstått dem.. men att bara skada en bil utan egentlig anledning kändes jäklar i mig surare..

Herman skrev:

Japp, då var det inbrott i bilen igen då... Eller inbrott och inbrott de hade haft sönder låset. Röjt omkring lite bland alla mina saker. Tagit lite växel pengar och mina vantar.... :mad: :mad:

Regel nr 1. Förvara aldrig något synligt i bilen, en pundare kan bryta en
bil om han ser en femkrona.

Jo, det drygast är skadorna på bilen.... Kanske är bättre om man inte låser bilarna utan lämna dem öppna. Då kan de kolla runt bäst fan de vill. Utan att paja låset för att sen bara komma över ett par vantar och en 18kr i växel...

korvgubbe skrev:
Själv blev jag nästan mer förbannad för att någon misslyckats med att göra inbrott i min bil. Någon jäkla fjortisklåpare hade slagit in en skruvmejsel elelr motsv. i låset på passagerarsidan. När de inte lyckats bryta upp låset så(vad trodde de?! :kocko ) så har de kört ner mejseln mellan handtaget och plåten och försökt bända bort handtaget.. som att det skulle öppna dörren..

Hade de gjort inbrott å snott stereon och cdskivor hade jag blivit förbannad men åtminstonde kanske förstått dem.. men att bara skada en bil utan egentlig anledning kändes jäklar i mig surare..
Fick inbrottsförsök på min Mc.. :4skrika det enda dom lyckades göra var att sabba låset totalt. gick inte vrida om sen. :3freak :gråta har ett nytt lås hemma nu. Ska byta snart.

Man har inte bil eller mc om man inte har låst garage till dem.
Är hellre utan fordon än utsätter dem för sådan stöldrisk.
Larm är väl ändå obligatoriskt idag trodde jag?

Mavve skrev:
Man har inte bil eller mc om man inte har låst garage till dem.
Är hellre utan fordon än utsätter dem för sådan stöldrisk.
Larm är väl ändå obligatoriskt idag trodde jag?

Larm är inte obligatoriskt, dock startspärr.

De där med säkrare i garage är inte alltid sant. I garaget där jag har bilen är det FEM bilar som blivit av med fälgarna under EN helg. Snacka om att man inhandlade ytterligare ett låsbultset till bilen. Så nu har jag två låsbultar per plåtfälg. Larm med tippsensor och startspärr med transpondernyckel samt stöldkasset på CD´n. Stockholm suger.

Last edited:
amullo skrev:
Larm är inte obligatoriskt, dock startspärr.

De där med säkrare i garage är inte alltid sant. I garaget där jag har bilen är det FEM bilar som blivit av med fälgarna under EN helg. Snacka om att man inhandlade ytterligare ett låsbultset till bilen. Så nu har jag två låsbultar per plåtfälg. Larm med tippsensor och startspärr med transpondernyckel samt stöldkasset på CD´n. Stockholm suger.
Klassas inte tändningslås till Startspärr ?. :va

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...