Inbrott Honda MC Center Göteborg (Motorfirman Åke Ahlqvist)

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Vi har i natt haft inbrott på firman och jag ber er hålla ögonen öppna och gärna lämna tips!
Det har varit några med bra koll, det är mestadels premiummärken som saknas.
Håll koll på om någon frågar er eller om ni ser på Blocket:
1x CRF250X -12 Chassinummer: JH2ME11A9CK700017)
1x CRF50 -12 (Chassinummer: JH2AE03A8CK700164)
1x CB600 Hornet -10, svart (Regnummer: OUA038)
Massor av nya Shoei hjälmar i kartong (XR1100, Qwest, Neotec)
Textilkläder och skinn från Held, Yoko, Arlen Ness, Berik och Scott
Handskar av de flesta märken
Abus skivbromslås mm.
Metzeler däck (Sport modeller fram och bak)
Pirelli Crossdäck bak.
Scott fritidskläder, T-shirts, jackor, mössor mm.

En VW skåpbil med reg.nr: HRU771 har setts på platsen, någon som vet mer?

Personligen blev jag och Emil av med 2 begagnade skinnställ (Helställ) från Arlen Ness, TCX stövlar och ett Acra slip-on i carbon till CBR1000RR 08-11, Klim svart offroad gore-tex jacka + byxa

Hör av er om ni ser eller hör något, alla tips är viktiga!

Last edited:
Jäkligt tråkigt. Hoppas varorna och motorcyklarna kommer tillrätta. Brukar inte leta begagnad utrustning på blocket eller hojarna av dessa modeller.

Lägg ut serienummer, ramnummer och motornummer etc på de stulna motorcyklarna så att eventuella spekulanter slipper köpa stöldgods. Säljs de lär det väl vara som reservdelar eller så förs de väl ut ur landet.

Har ni inget larm? Måste ju ha tagit en stund att hitta allt och lasta det. Det ligger ju flera polisstationer i närheten så de borde ju kunna vara där inom ett par minuter.

Har ni inget larm? Måste ju ha tagit en stund att hitta allt och lasta det. Det ligger ju flera polisstationer i närheten så de borde ju kunna vara där inom ett par minuter.

Jo det finns larm, inbrottet var avancerat.

Det ligger ju flera polisstationer i närheten så de borde ju kunna vara där inom ett par minuter.
Poliser åker inte på inbrottslarm. Det är väktarbolag som gör det och eventuellt tillkallar polis när de konstaterat att tjuven finns kvar i huset (eller egentligen ringer de först när han är fast, men i tanken skall de ringa tidigare).

Som tips kan jag nämna att Smokelock är en bra uppfinning. :tummenupp

Poliser åker inte på inbrottslarm. Det är väktarbolag som gör det och eventuellt tillkallar polis när de konstaterat att tjuven finns kvar i huset (eller egentligen ringer de först när han är fast, men i tanken skall de ringa tidigare).

Som tips kan jag nämna att Smokelock är en bra uppfinning. :tummenupp

Väktare rycker ut, och avgör om larmet var "skarpt" eller ej. Var det det så tillkallas polis. Tjuvarna behöver inte vara kvar på plats.

Beroende på avtal och larmcentral.. men oftast rings polis ut så fort det går ett A-larm, alltså när flera sektioner löser.
Men tyvärr så finns det flera faktorer som gör att det endast går en sektion, och då åker endast väktare.

Den här vita bussen. Är det en vit mini-van, med GO-PRO loggor över sidan? Vi har en tipslapp från polisen på vårt kontor med bild och regnr på bussen, känner igen regnr från lappen men är inte helt säker. Tydligen någon polskreggad bil som setts tillsammans med den.

Beroende på avtal och larmcentral.. men oftast rings polis ut så fort det går ett A-larm, alltså när flera sektioner löser.
Men tyvärr så finns det flera faktorer som gör att det endast går en sektion, och då åker endast väktare.

Den här vita bussen. Är det en vit mini-van, med GO-PRO loggor över sidan? Vi har en tipslapp från polisen på vårt kontor med bild och regnr på bussen, känner igen regnr från lappen men är inte helt säker. Tydligen någon polskreggad bil som setts tillsammans med den.

Är det polskreggad bil som setts i samband med inbrottet på Honda mc center?

Kan vara bra att hålla koll på utländska sidor oxå.

http://onet.otomoto.pl/

Tror inte det var några loggor på bussen. Jag såg den tyvärr inte själv.

Sån skit Dante! Hoppas innerligt för er skull att detta ska kunna lösas. När bra och seriösa företag drabbas, känns det extra dj---igt!!!

Tack alla för ert stöd, tyvärr har vi inte hört något nytt ännu så alla tips är välkommna!

Skitfolk det finns! :Fakta

Blev ni av med någon/ra Schuberth-hjälm/ar?

:hej

/e

Ja det ser ut att saknas ett gäng C3 (Öppningsbara) :mad:
Ok!
Anledning till att jag frågade är att jag är på jakt
efter en SR1 (eller annan icke öppningsbar) som
komplement till min lätt kraschade C3. :crash

:hej

/e

Polisen har hittat igen en Svart VW skpåbil stulen i Mölndal som var full med skinnkläder.. Hittades utanför någon pundarkvart i Partille..

Inte samma Reg# dock men skyltar går ju att byta..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT