In Soviet Russia...

Man ser ju hojen komma från höger innan bilen som filma kommer fram till korsningen, kanske hände nåt bakom som man inte ser som bilen lackade på? Eller så var han bara avundsjuk :S

Skaplig klocka MC-snubben får in på den första arga bilisten.
Något måste, eller iallafall bör, ju ha hänt innan för att de ska vara sådär tokarga.

Skönt att båda kunde svinga iaf, inga bonnkrokar direkt.

En inte alltför oväntad scen i den ryska trafiken.
Besökte Moskva 9 dagar i augusti och trafiken var ..... intressant!
Ryssarna får italienarna att verka sansade och laglydiga.
Mina observationer
1. Använd aldrig bälte - det är något barn använder. Ibland...
2. Ser du minsta lilla (>=0.3m) lucka i körfältet bredvid så SKALL du tränga dig in
3. Tuta, svär och skrik så fort DU gör ett misstag. Tuta, svär och skrik ännu värre om någon annan gör ett misstag. Funkar inte det kan man alltid stega ut och slåss (se videon)
4. Hastighetsbegränsning? Finns nog inte i det ryska språket. Åkte i ~80 på en 20-väg mitt i Moskva med obältade barn i bilen. Övrig trafik i ungefär samma hastighet
5. Finns det en ledig asfaltplätt är det en parkering och det spelar inte ngn roll om det är i en korsning, dold kurva, etc.

En inte alltför oväntad scen i den ryska trafiken.
Besökte Moskva 9 dagar i augusti och trafiken var ..... intressant!
Ryssarna får italienarna att verka sansade och laglydiga.
Mina observationer
1. Använd aldrig bälte - det är något barn använder. Ibland...
2. Ser du minsta lilla (>=0.3m) lucka i körfältet bredvid så SKALL du tränga dig in
3. Tuta, svär och skrik så fort DU gör ett misstag. Tuta, svär och skrik ännu värre om någon annan gör ett misstag. Funkar inte det kan man alltid stega ut och slåss (se videon)
4. Hastighetsbegränsning? Finns nog inte i det ryska språket. Åkte i ~80 på en 20-väg mitt i Moskva med obältade barn i bilen. Övrig trafik i ungefär samma hastighet
5. Finns det en ledig asfaltplätt är det en parkering och det spelar inte ngn roll om det är i en korsning, dold kurva, etc.

Sant det är alltid spännande att köra där. Men det är ju ett organiserat kaos. Vi är ju vana vid att man ligger i en fil och parkerar på p-platser.

Vore säkert en intressant upplevelse att få se trafiken där.. om man jämför med hur det fungerar på våra breddbrader, där det elakaste en frisk man kan göra mot någon är att tuta..

hehe kolfiber-handskar vare ja ;D undrar varför han tar av sig hjälmen dock, känns som den kunde vart bra att ha på sig :va

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park