Importera hoj från Tjeckien?

Cedervall

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2012
Hoj
00, Suzuki GSX600F
Hejsan!

Har en resa inbokad till Tjeckien i maj och eftersom jag går i köptankar funderar jag på om det är värt att kanske köpa något där?
Kommer åka tillsammans med tjejens släkt och då hennes far är därifrån kommer språket inte bli ett problem.

Någon som har erfarenhet att köpa därifrån? Vet någon sida som har beg hojar typ blocket?

Eller är det vettigare att ta en till resa och åka till England, Italien eller Tyskland?

Det var ju en udda grej. :va

Är hojarna billigare i Tjeckien då?

www.motoinzerce.cz

Vet ett par stycken racinghojar som köpts från Tjeckien. Gathojar vet jag inte.

Jag köpte min förra hoj i Tjeckien, 2011. Det var lite meckigare än att köpa från tyskland då hojen måste skrivas över till den nya ägaren genom ett besök hos deras transportstyrelsekontor. Detta ska den nuvarande ägaren göra. Men det är inget problem om du har några dagar på dig och säljaren/butiken är med på noterna. Fanns en riktigt bra sajt för beghojar, ska se om jag hittar adressen. Vissa hojar var det riktigt bra priser på och jag sparade runt 20 loppor på köp där jämfört med här hemma.

EDIT: tipmoto.cz

Last edited:
Jag köpte min förra hoj i Tjeckien, 2011. Det var lite meckigare än att köpa från tyskland då hojen måste skrivas över till den nya ägaren genom ett besök hos deras transportstyrelsekontor. Detta ska den nuvarande ägaren göra. Men det är inget problem om du har några dagar på dig och säljaren/butiken är med på noterna. Fanns en riktigt bra sajt för beghojar, ska se om jag hittar adressen. Vissa hojar var det riktigt bra priser på och jag sparade runt 20 loppor på köp där jämfört med här hemma.

EDIT: tipmoto.cz

Tipmoto.cz säger du, här i polen har vi otomoto.pl ;)
Det funkar på exakt samma sätt här i polen då som i Tjeckien. man måste gå till ett registration-office och skriva över sig som ägare.

Här i polen funkar det så att efter att man reggat hojen i annat land måste man åka tillbaka med nya reg papper som bevis så man kan avregistrera den ifrån polen, hur funkade det med Tjeckien för dig? Det kan ju vara värt o tänka på i alla fall :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT