Import från usa...

Slobodan

///Слобод&#107
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
CB 500
Hej!
Ska till Las Vegas på måndag, och stannar där ett bra tag :yoparty så tänkte om man blir kär i en cykel där vad gör man. Den måste väl följa med hem till Sverige?

Är det någon som har importerat från usa? Undrar hur det fungerar/ hur man går till väga, e det bara till att skäppa iväg prylen?

Hur fungerar det med tull, kommer det kosta mig skjortan, å s*ita i det hela? eller kan man ta någon billig väg?

Med vänliga hälsningar / Schlobban

(haha, Inte schlobban från "torsk på Tallin" om ni inte känner ingen det!)

Om du kommer att vara skriven i usa så får du väll ta hem hojen som flyttgods.. Eller???

Peter80 skrev:
Om du kommer att vara skriven i usa så får du väll ta hem hojen som flyttgods.. Eller???

Det hade ju varit nått! (får väl gifta mig med en amerikanska och bli skriven där)

Kan man inte läsa på någon sida om sådant här?

Slobodan skrev:
Det hade ju varit nått! (får väl gifta mig med en amerikanska och bli skriven där)

Ska tydligen va ett jävla problem med att få hojjen regad i sverige om den kommer från USA. Beror väll förmodligen på detta smygkommunistisk å skendemokratiska samhälle vi lever i. Den enklaste vägen för att gå runt staten å kapitalet är tydligen att ta hojen till tyskland å regga den där å sedan ta in den till sverige. Tyskarna har inga som hellst problem med att importera hojjar från US vilket verkar underligt med tanke på att det ska va ett sån't problem i svedala.

Anyway...hojjarna e nästan hälften så dyra over there mot va dom e här. Bor halvtid i New York så jag har kollat på en hel del hojjar där :tummenupp

Mvh M

Kollar oxo på att ev ta hem en hoj, Swedie tog ju hem sin R1´a och det var inga större problem att regga in den.
Hojarna idag är ju identiska, så det borde inte strula tycker man...

/N

Slobodan skrev:

Finns lite info på www.bilprovningen.se hur det funkar, samt på VV's hemsida.

Har tagit hem lite grejer, även brorsan. Ska du få det till flyttgods måste du ha ägt den minst ett år där. Momsfritt så räcker det med 6 månader. Detta var några år sedan, men tror inte det har ändrats.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti