Import från tyskland, Italien etc...

josman

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
FZ1N-09. Fiddy 110cc
Sök?? Ja det har jag gjort men jag vill veta vilka länder är det lönt att importera hoj ifrån?
Tyskland verkar inte mycket billigare än Sverige, Italien har jag hört kan vara bra, Belgien?
Usa? Kan man importera från USA? Är det inte massa tullar och så? Kan man importera från USA via något annat EU land till Sverige?
Finns det någon bra sajt ang. detta?

Last edited:
josman skrev:
2002093 Sök?? Ja det har jag gjort men jag vill veta vilka länder är det lönt att importera hoj ifrån?
Tyskland verkar inte mycket billigare än Sverige, Italien har jag hört kan vara bra, Belgien?
Usa? Kan man importera från USA? Är det inte massa tullar och så? Kan man importera från USA via något annat EU land till Sverige?
Finns det någon bra sajt ang. detta?

Ingen som har ngn sajt?? har kollat mobile.de men inte så bra (eller så söker jag dåligt)

USA-import är lite struligare. Kika över hojar i GB, ex här
Det du behöver är et V5doc, framlampa för högertrafik och km/h graderad mätare (de flesta har både och däröver..)

Hej. Vad är det för hoj du söker då?

Jag tycker det fortfarande skiljer en del i pris mellan Tyskland och Sverige.
Beroende på modell såklart. De cyklar jag tittar på (Bandit 1200) så ligger Tyskland ca 10000-20000 kr billigare. Sedan om man tycker att det är värt det eller inte är ju upp till var och en.

Lycka till :tummenupp

Blykometen skrev:
2126334 USA-import är lite struligare. Kika över hojar i GB, ex här
Det du behöver är et V5doc, framlampa för högertrafik och km/h graderad mätare (de flesta har både och däröver..)

Tack, tyskland/Usa ngn?

Mr Lang skrev:
2126369 Hej. Vad är det för hoj du söker då?

Jag tycker det fortfarande skiljer en del i pris mellan Tyskland och Sverige.
Beroende på modell såklart. De cyklar jag tittar på (Bandit 1200) så ligger Tyskland ca 10000-20000 kr billigare. Sedan om man tycker att det är värt det eller inte är ju upp till var och en.

Lycka till :tummenupp

Gsx-R, R1, Ninja....
Det som dyker upp, saknar min R1 -04, nu kör jag en CBR 900 -99 och jag säger bara blä

Mr Lang skrev:
2126369 De cyklar jag tittar på (Bandit 1200) så ligger Tyskland ca 10000-20000 kr billigare.

Vilka sajter?

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...