Imorgon kommer den :-)

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
625 smc. NY
Ska bli spännande, vilket ni säkert fattar.
Hojen kommer från Bike i Trollhättan.

Nu undrar jag bara.

Vad bör jag få med ?
Tänker på böcker, delar, extra grejer?

Nån som vet ?

GRRRRR! F*N vad alla köper en sån jag vill ha bara för att jag inte har råd just nu!
Var tvungen att köpa ny bil efterssom vi ska ha en knodd!

Grattis iaf! :mad:

625 smc. NY

Nu undrar jag bara.

Vad bör jag få med ?

Nån som vet ?

Grattis till en rolig hoj.
Köpte också en KTM 625 därifrån precis. Dock en begagnad repig sxc för nästan samma pris men vill man köra grus så får man offra sig lite. Fick i och försig med motardfälgar och ett extra bromsok då.

Nycklar var det ja :-)

"Alla köper en sån hoj".....visst är det sjukt, känns helt sjukt faktiskt.
Känns faktiskt(om jag ska vara ärlig) helt onödigt men jäv... vad kul. Det är en bra del av världen vi lever i, en värld där vi har råd att leka och gasa bara för det är kul.
- Svärmor, den är en perfekt hoj att åka lite sakta till jobbet med :-)

Barn nummer två för en vecka sen och nu en till lite mer fullvuxen kompis.
Å sommar snart.
Så ni må tro att livet känns lätt just nu.

Samtidigt läser jag om inbrott i mitt område.
Vet ni vad dom gjort ?
Ringt på, inget svar, gått till baksidan och brytit upp fönstret och börjat rensa. 3 snubbar, polisen kom och störde dom så dom fick lämna en väska med grejer.....vad är det här ?
Ringa på, ingen hemma....då kör vi !

Och läs igenom bruksanvisningen nu så slipper du fråga hur man kickar den, just ja den har ju elstart! :D

625 smc. NY

Nu undrar jag bara.

Vad bör jag få med ?

Nån som vet ?

Får du den skickad till dig, vilket lyx? En annan åkte ju hela vägen till Trollhättan med släp.. Var i och för sig tvungen att släpa med mig min inbyteshoj men ändå. VAd kostar leveransen?

Får du den skickad till dig, vilket lyx? En annan åkte ju hela vägen till Trollhättan med släp.. Var i och för sig tvungen att släpa med mig min inbyteshoj men ändå. VAd kostar leveransen?

När jag köpte min 660 från Bike i Trollhättan så skickade den till Stockholm med lasbil för 900:-. Dock ville de helst att jag skulle hämta den personligen men men
hade inte tid då!

1000:- kostar leveransen.
bilresan t/r hade ju kostat mera.

Grattis!

gissar på att dessa här timmarna går otroligt seegt för dig just nu :)

Och läs igenom bruksanvisningen nu så slipper du fråga hur man kickar den, just ja den har ju elstart! :D

Se till och lär dig kicka med. Den dagen då den lilla gulliga knappen på styret inte ger någon respons kan det vara bra att veta hur man får igång den med foten :D :)

Helt klart billigare + att man spar tid också .. Det var ju inte speciellt roligt heller, vi åkte vid 0700 och var hemma vid 01 någon gång och då var det bara ut och gasa i Stockholmsnatten.:-)

Ööö varför åkte du från Sthlm till Trolhättan för att köpa en 625! Finns det inga i Sthlm... Eller så kunde du ha betalat frakten för båda cyklarna. Eller köpt och lämnat in hos någon återförsäljare i Sthlm.Både sparat pengar och tid...Eller du kanske inte sparade pengar men tror det hade varit värt den pengar förlusten i detta fallet.

Alltid bra att lära sig den hårda vägen!

Lite OT: Den hårda vägen fick givetvis en annan lära sig då man inte har några naturliga talanger. Har nog aldrig varit så svettig, förbannad och ångrat ett köp så mycket som första bekantskapsdagen :hihi

Lycka till med nya hojen hursomhelst! Måste vara skönt med en flong ny cykel :tummenupp

Last edited:
Ööö varför åkte du från Sthlm till Trolhättan för att köpa en 625! Finns det inga i Sthlm... Eller så kunde du ha betalat frakten för båda cyklarna. Eller köpt och lämnat in hos någon återförsäljare i Sthlm.Både sparat pengar och tid...Eller du kanske inte sparade pengar men tror det hade varit värt den pengar förlusten i detta fallet.

Nä det fanns ingen 625:a i Stockholm med både offroad och Motardfälgar. Sen har ju Bike i Trollhättan jävligt bra priser på nya 06:or (64000) men jag köpte ju ingen ny som sagt. Fanns en på lelles för ungefär samma pris men det var en -04 utan motardfälgar. Var ju dessutom tvungen att vara på plats för att få dom att byta in min gamla hoj som var i allt annat än bra skick.

Nä det fanns ingen 625:a i Stockholm med både offroad och Motardfälgar. Sen har ju Bike i Trollhättan jävligt bra priser på nya 06:or (64000) men jag köpte ju ingen ny som sagt. Fanns en på lelles för ungefär samma pris men det var en -04 utan motardfälgar. Var ju dessutom tvungen att vara på plats för att få dom att byta in min gamla hoj som var i allt annat än bra skick.

Å jäklar, jag bytte in min BT1100 bulldog dock hade den bara gått 112mil så han fick lita påmitt ord!!

Helt klart billigare + att man spar tid också .. Det var ju inte speciellt roligt heller, vi åkte vid 0700 och var hemma vid 01 någon gång och då var det bara ut och gasa i Stockholmsnatten.:-)

HA ha jag är värre!! Åkte från Bollnäs ner till bike 120 mil tur och retur Åkte också med släp.. bytte in min cross Nu funderar jag på ännu en resa dit och byta in 640In mot en flång ny super duke 06a :tummenupp vi får se!

HA ha jag är värre!! Åkte från Bollnäs ner till bike 120 mil tur och retur Åkte också med släp.. bytte in min cross Nu funderar jag på ännu en resa dit och byta in 640In mot en flång ny super duke 06a :tummenupp vi får se!

Men värst är nog polaren som åkte från Stockholm till Kalix (100 mil enkel resa) och dum som man är följde man med.
Ett dygn i en skåpbil är inte så spännande om någon hade tänkt prova:)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph