Imorgon har jag teoriprovet

Spray

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Hoj
Cagiva
Imorgon ska jag göra teoriprovet, gjorde B provet på korkort.com, fick 57 av 70 :/ Inte så värst bra. Tycker en del frågor är lite egendomligt formulerade.

Spelar det verkligen någon roll om man svarar rätt på om det är 5-10%, 20-30%, 40-50% eller 60-70% av singelolyckorna som är alkoholrelaterade, kan man ju fråga sig.

Får man frågor som behandlar bilens egenskaper på A-teorin? Tex spolarvätskafrågor etc

Spray skrev:
2277288 Imorgon ska jag göra teoriprovet, gjorde B provet på korkort.com, fick 57 av 70 :/ Inte så värst bra. Tycker en del frågor är lite egendomligt formulerade.

Spelar det verkligen någon roll om man svarar rätt på om det är 5-10%, 20-30%, 40-50% eller 60-70% av singelolyckorna som är alkoholrelaterade, kan man ju fråga sig.

Får man frågor som behandlar bilens egenskaper på A-teorin? Tex spolarvätskafrågor etc

Svar nej. Under kategorin Fordon så är frågorna numer ställda gällande mc istället för bilen som det då var på teoriprov B.

Spray skrev:
2277288 Imorgon ska jag göra teoriprovet, gjorde B provet på korkort.com, fick 57 av 70 :/ Inte så värst bra. Tycker en del frågor är lite egendomligt formulerade.

Teoriprov för A körkort är nästan precis som B, fast du kanske ha ca 10 mc frågor. Ja du kan få frågor om hur en mc fungerar tex om du inte har bromsvätska osv.

Har du så lågt under på teorifrågorna på nätet tror jag inte du kommer klara det faktiskt. Men hoppas du gör det

Jag pluggade på körskolans dator tills det mesta fastnat, sen är det lugnt.. Det kommer ett par frågor du inte sett innan men tänk bara logiskt så går det nog bra, lycka till.. :tummenupp

Spray skrev:

Den absolut vanligaste orsaken till att folk har fel på en fråga
är att dom inte läst den ordentligt, läs frågan ordentligt så
blir en massa frågor inte egendomliga utan väldigt logiska.

Lycka till. :tummenupp

Spray skrev:
Man kan ju markera de frågor man är osäker på, för att sen återgå till dessa om man får tid över.

Viktigt är då att du gissar på ett alternativ så länge, för troligtvis hinner du inte gå igenom alla markerade en gång till.

Detta ökar dina chanser med minst 25%, på dom frågorna.
(Troligtvis mer, eftersom du inte gissar på det mest korkade alternativet, får vi hoppas. :))

Men plugga är aldrig fel. :mattias

Lycka till... .

Jag tycker iallefall jag borde ha lite hjälp av att jag haft B kort i två år... Men visst är det oklart om jag klarar det eller inte. Har dessutom en lite för gammal teoribok...

Tack för tipsen, ska verkligen försöka tänka logiskt. Dock är frågorna ofta utformade på ett sånt sätt att man ska bli kuggad om man inte har pluggat in hårdfakta (procent, centimeter, datum ETC)

Jag ser det som en chansning.

Imorgon har jag också teoriprov :gnissla , skiter det sig så blir det inget hojkort i ÅR pga långa väntetider och ett resejobb :mad:

Peppar peppar, håll tummarna för mig imorgon 4/7 kl 11.00...

Veni vidi vici :D :D :D

58/65 =)) Ganska bra med tanke på att jag pluggat i totalt 5timmar? yeye G är huvudsaken :D

Tack tack.

Det känndes som att bli skenavrättad när man klickade på "rätta provet".

Bah, 50 rätt :huvet

Nytt prov den 6/7, ska ta med mig vovven och gå ner till parken och lägga mig och läsa teori i skugga...

Spray skrev:
2279726 Tack tack.

Det känndes som att bli skenavrättad när man klickade på "rätta provet".

Mjo känner igen den där känslan.. Man vågade nästan inte trycka :D

Scorpion.SE skrev:
2280878 Bah, 50 rätt :huvet

Nytt prov den 6/7, ska ta med mig vovven och gå ner till parken och lägga mig och läsa teori i skugga...

Läs igenom frågorna lugnt .. men inte FÖR lugnt (flera minuter per fråga) för då hinner man inte igenom alla frågor.

Tänk logiskt och säkert.. Vad är mest säkert osv .. så kirrar du det.

Motin skrev:
2280895 Mjo känner igen den där känslan.. Man vågade nästan inte trycka :D
Fan man känner sig ju gammal, jag skrev upp med en blyertspenna :rolleyes:
Men då andra sidan har man ju haft roligare längre :yoparty
Men när tog du kortet du är född samma år :confused:

Spray skrev:
2279553 Veni vidi vici :D :D :D

58/65 =)) Ganska bra med tanke på att jag pluggat i totalt 5timmar? yeye G är huvudsaken :D
Grattis :tummenupp

Scorpion.SE skrev:

Finns inga andra genvägar, dessutom är det väl rätt ok att ligga i parken och bläddra lite :tummenupp

Hitecfrollo skrev:
2280916 Fan man känner sig ju gammal, jag skrev upp med en blyertspenna :rolleyes:
Men då andra sidan har man ju haft roligare längre :yoparty
Men när tog du kortet du är född samma år :confused:

Tjo !

Tog B-kort i feb 2000... Fick inte tummen ur när jag fyllde 18 utan det blev massa annat istället.

Skrev A-teorin i Feb 2006... uppkörning nu på torsdag
:3freak :3freak :3freak

Spray skrev:
2279553 Veni vidi vici :D :D :D

Härligt! Jag vet precis hur det känns. Jag skrev teorin för ca 3v sedan. Kuggade på första försöket och klarade mig på det andra. När jag tryckte på rätta-knappen så var det den gröna glada gubben jag såg först...det räckte =)

Stort grattis!

När ska du köra upp?

Scorpion.SE skrev:

Håller tummarna, lycka till!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...