imma på visiret ?

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Honda CB1000RA -09
hur gör ni för att inte visiret ska imma igen ?

finns det nått bra medel eller nått annat tips ?

Japp! :tummenupp

genomskinlig.jpg

Shoei med pinlock visiret!!.. fy i helvette vad bra det är måste jag säga..
har alltid haft problem med hjälmar att de immar igen.. alltid... shoei hjälmen som jag använder nu med pinlock visiret immmar inte igen.. :tummenupp sjukt nöjd e jag.. slipper man sånna skumma skit som stooffe erbjuder.. det är bara att flåsa på med shoei!:tummenupp

mjo,, har pinlock på orginal visiret,, arai chase hjälm,, men köpte ett spegel visir och där fanns det inga "pluppar" i visiret för att sätta pinlocken i.

mer tips tack =)

hur gör ni för att inte visiret ska imma igen ?

finns det nått bra medel eller nått annat tips ?

vet ej medel som antifog och allt om de är nogot att ha..
en sak som funkar är duschcreme. smörja på så det täcker hela och sedan torka av med en luddfri trasa..

funkar kanon på hockeyhjälmar med visir.,

mjo,, har pinlock på orginal visiret,, arai chase hjälm,, men köpte ett spegel visir och där fanns det inga "pluppar" i visiret för att sätta pinlocken i.

mer tips tack =)

Tycker att det funkar ganska bra med att vaxa visiret.
Snabbt fixat när man ändå vaxar hjälm och visirets utsida. Vet dock ej om det skiljer på vax i detta fall.....

Vanlig flytande tvål, brukar finnas på muggen på macken dessutom om man behöver upprepa behandlingen när man är ute och tourar...

Annars: Andas bara inåt

det finns en plast sak som heter antifog som kostra 250kr, man kan köpa den hos honda om du har shoei hjälm..

Som man gjorde på moppetiden...flytande diskmedel..sen är problemet löst. Nu använder jag visir med pinlocks, klockrent :)

Immar fan för mig trots pinnlock.:va

Då är det fel på inlägget eller så har du satt den fel.

Den går att sätta dit snett och då blir det ett gap mellan inlägget och visiret.

Kolla det..viktigt att du sätter den jämt så att säga från pinlock till pinlock utan att du måste justera den i sidled för att få den på plats.

Immar fan för mig trots pinnlock.:va

Har du " rätt " Pinlockskiva monterad? bKolla www.allright-sweden.eu för rätt skiva till just din hjälm. Det finns olika, en del visir har en annan välvning än andra. Universal-kittet som skall borras kräver extrem noggrannhet för att fungera klockrent.

Annars blir det till att hålla andan eller smeta på t.ex RainX AntiFog. Varför inte gå till en optiker/jaktbutik och köpa AntiFog-gucka till t.ex kikarsikten.

Micke / Event-MC

Eller så fixar man ett behandlat visir, motogp förare får sådana... :D:D Ja, så fick man skryta om det...

mer tips tack =)

Bara att mäta ut avståndet på ditt nya visir & borra hål, sedan trycker du i de extra plupparna som brukar följa med ett PinLock.

Saliv funkar bra men det luktar inte gott nått som funkar jätte bra e lite diskmedel på lite papper. Så stryker du insidan som när man vaxar typ sen torkar du bort överflödet med lite papper.:yoparty

OBS ta inte för mycke diskmedel :tummenupp

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...