Imma på visir och glasögon

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Har ett elände med imma vid regn och en del andra väderlekar. Nu får jag åka med visiret på glänt vilket inte är en höjdare.

Glasögonen går ju fixa med nån spray som finns hos optiker har jag fått tips om. Hur är det med visiret? Finns det något liknande ha på även där? Har någon nåt smart tips?

Babar skrev:
Har ett elände med imma vid regn och en del andra väderlekar. Nu får jag åka med visiret på glänt vilket inte är en höjdare.

Glasögonen går ju fixa med nån spray som finns hos optiker har jag fått tips om. Hur är det med visiret? Finns det något liknande ha på även där? Har någon nåt smart tips?

Tvätta visiret med YES. Funkar alla tiders :)

TERMINATOR skrev:
finns antiimm spray på biltema för 30 spänn som funkar bra

Påverkar inte sån spray visirets egenskaper? Står ju "dödskallar" i allt jag läst om att ha annat än vatten o "mjukt" diskmedel på visir..

Babar skrev:
Påverkar inte sån spray visirets egenskaper? Står ju "dödskallar" i allt jag läst om att ha annat än vatten o "mjukt" diskmedel på visir..

märker ingen skillnad, jag sprayar på och polerar bort

Det finns ju även pinlockvisir i form av ett nytt visir som ersätter det gamla, samt att det finns en typ av plastfilm man klistrar på det befintliga visiret för att uppnå samma sak.

Jag har det sistnämnda vilket fungerar bra för visiret, men dock inte för glasögonen. Ur askan i elden. Har inte testat antiimspray på brillorna ännu, men det blir väl aktuellt till hösten antar jag.

mankan skrev:
Det finns ju även pinlockvisir i form av ett nytt visir som ersätter det gamla, samt att det finns en typ av plastfilm man klistrar på det befintliga visiret för att uppnå samma sak.

Jag har det sistnämnda vilket fungerar bra för visiret, men dock inte för glasögonen. Ur askan i elden. Har inte testat antiimspray på brillorna ännu, men det blir väl aktuellt till hösten antar jag.

Fått höra det inte ska va lyckat med plastfilmen vid bruk nattetid/mörker. Har du märkt nåt sånt?

Jag har pinlock på ena visiret och fogcity på det andra, bägge funkar bra...
Kan bli några skumma reflexer i visiret när man kör i mörker men inte så att det stör...

Ett extra visir limmar på orginalet(vet ej vad det heter)är en bra lösning.
Har själv ett sånt och har aldrig haft nått problem.Funkar klockrent.

Babar skrev:

Respro gör en mask som fästs på insidan av hjälmen som ska förhindra imma på visiret, Masken används även av dom i den brttiska superbike serien! kostar 299kr ta en koll på www.rst.nu hoppas det löser sig
:banana

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...