Ignition timing modifieringar

Iam2fast4u

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2012
Hoj
Ninja 2001a ZX-12R
Hej,

Har en Kawa Ninja ZX-12R -01 med 4-1 system och KN sportfilter. har beställt Power Commander III och tänkte mappa om lite (Ev lämna in till Dynocenter för fine tuning om jag inte får ihop det själv). Bara i syfte att få det där "lilla extra" och kul att pilla lite också såklart :D
Men stötte på denna länk och undrar om detta kan vara lämpligt att prega i också? Någon som provat? Vågar man? :va

http://www.factorypro.com/prod_pages/prodk97.html

Skall tydligen skifta tändningen 4 grader och göra skillnad genom hela registret...Hmmmm... Blir ju lite misstänksam här :confused:

Tar tacksamt emot hjälp

en välmappad Powercommander på en hoj gör skillnad. du skriver att du kört med 4-1 system och K&N-filter på den, och med en PC3 så borde du få ut några hästar till men framförallt en hoj som går mjukare, bekvämare och svarar snabbare på gasen.
nu vet jag inte hur det är på just Kawa ZX-12R, men att ändra tändningen kan göra mycket. antingen för bl.a. avgasreningen eller för motorgången, t.ex. att den blir mjukare i motorgången. på t.ex. min Suzuki GSX-750R så ändras tändningen på dom första 2-3 växlarna för att den inte ska vara lika benägen att vilja gå upp på bakhjulet vid fullgas.

MVH Phille

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...