Igår i Vallelunga (Rom - Italien)

tv1000

i Rom, till måndag
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
TL1000S
15 maj i Vallelunga (Rom - Italien)

Andreas Mårtensson - European Championship 250cc
Igår i Vallelunga (Rom - Italien)
Andra plats!
Grattis ! :tummenupp

Bifogat

• am1.jpg
    am1.jpg
    99.2 KB · Visningar: 140
  • am2.jpg
    am2.jpg
    131 KB · Visningar: 126
Last edited:
Mycket bra kört! Molina vann förstår jag......nån som vet hur det gick för övriga svenskar? Nikola kom 11:a i 125 såg jag, också det riktigt riktigt bra!

Schnyggt mårtensson :tummenupp
Annan noterbar bedrift är nikola's 11'e-plats i 125, som han nog fick kämpa rätt hårt för!
EM på vallelunga i 125 förra året var det ~80 pers som försökte kvala in till, och det skiljde inte mycket mellan pole och sista inkvalade!

Cajback 9'a. Sjöström massa problem, start från depå och sen vurpa på kalla däck.
Eva bröt med bromsproblem, Daniel P vurpade och enligt egen utsago slipat bort halva långfingret :död
Lindfors gick inte i mål, om det berodde på maskin eller vurpa vet jag icke.

oFFkeFF skrev:
Schnyggt mårtensson :tummenupp
Annan noterbar bedrift är nikola's 11'e-plats i 125, som han nog fick kämpa rätt hårt för!
EM på vallelunga i 125 förra året var det ~80 pers som försökte kvala in till, och det skiljde inte mycket mellan pole och sista inkvalade!

Enligt vad jag kunde utläsa av tiderna behövde man åka ungefär lika fort i 125 som i 250 för att komma på motsvarande plats! Poletiden i 125 var ung lika snabb som Mårtenssons andra kvaltid.....det är rätt hårt det mästerskapet...

oFFkeFF skrev:
Cajback 9'a. Sjöström massa problem, start från depå och sen vurpa på kalla däck.
Eva bröt med bromsproblem, Daniel P vurpade och enligt egen utsago slipat bort halva långfingret :död
Lindfors gick inte i mål, om det berodde på maskin eller vurpa vet jag icke.

Ajdå, ingen kanonhelg för de flesta alltså.....hoppas det inte är för dåligt med DP.

125 och 250 race classification

Bifogat

• 125cc.jpg
    125cc.jpg
    112.4 KB · Visningar: 92
  • 250cc.jpg
    250cc.jpg
    127.7 KB · Visningar: 124
Tycker det är en grymt imponerande insats det som samtliga presterar. Schysst att se att det kan betala sig att satsa på att åka utomlands. Jag vill se fler svenskar som gör det.

Macho Woman skrev:
Tycker det är en grymt imponerande insats det som samtliga presterar. Schysst att se att det kan betala sig att satsa på att åka utomlands. Jag vill se fler svenskar som gör det.

Skoj och se att Cajback faktiskt hade 5'e snabbast varvtid. Verkar ha vart ett bra tight race. 5 Sek mellan plats 6 och 12 i mål.

Chris Ash skrev:
Ajdå, ingen kanonhelg för de flesta alltså.....hoppas det inte är för dåligt med DP.

Ingen större fara med mig... :va
Vi får se om jag kanske kan köra Falkenberg, annars blir jag mek den helgen. :dricka

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna