Tänkte bara dela med mig av ett exempel ur den totalt skruvade försäkringsvärlden.
Polaren har en CBR 600F av 1997 års model. Då han är relativt ung och inte haft kort mer än ett par år brottas han (som oss andra) med försäkrings premien. Förra året tecknade han en Honda försäkring hos IF för runda 5000 helår/halvförsäkring. Var ganska nöjd med detta...
I år kostade samma försäkring nästan 7500kr! Sjukt i sig, men så till twisten. En betydligt nyare 600 Hornet, som är i princip samma hoj, kostar inte mer än 5000 för en helförsäkring!
Inget som säger att det förblir så iofs...
Polaren har en CBR 600F av 1997 års model. Då han är relativt ung och inte haft kort mer än ett par år brottas han (som oss andra) med försäkrings premien. Förra året tecknade han en Honda försäkring hos IF för runda 5000 helår/halvförsäkring. Var ganska nöjd med detta...
I år kostade samma försäkring nästan 7500kr! Sjukt i sig, men så till twisten. En betydligt nyare 600 Hornet, som är i princip samma hoj, kostar inte mer än 5000 för en helförsäkring!
Inget som säger att det förblir så iofs...
...det är väl inte så konstigt att en Hornet är billigare...du slipper en massa spruckna kåpor om den trillar...vilket förmodligen gör försäkringen billigare...
Alltså samma försäkringspremie för samma årsmodell.
...skämt åsido ...men ställ inte till något så att de höjer min premie bara...jag tycker det är alldeles lagom som det är 

hade typ 5400 innan.