Idiotiska manövrar !!

Jeppa

Fartblind
Gick med
14 May 2003
Hoj
zxr
Försöker att hålla mig ifrån moralpredikningar, men för helvete, nån gräns måste det ju finnas.

Ligger och kör (bil) igår på motorvägen utanför Kristianstad.
Det är ganska mycket trafik, så vi ligger ganska tätt i högerfilen.
Farten är ganska låg (C:a 90) eftersom många bilar ska svänga av vid nästa avfart C:a 500-1000m längre fram.

Ser i bakspegeln att en buss går ut i vänsterfil för omkörning ett par billängder bak. När bussen kommer upp och är på väg om mig, hör jag även att det närmar sig motorcyklar, men jag ser dom inte.

Vad som däremot händer är att bussen börjar närma sig mig från vänster, vad i helvete händer tänker jag och blir tvungen att lägga mig ut i väggrenen för att inte bli prejad.

Jag sitter och svär åt busschaffisen, och undrar hur full han egentligen är. Då ser jag att 2 av cyklarna har gjort omkörning på honom samtidigt, på den lilla sketremsan mellan vänsterfil och räcke.

Att man själv känner för att göra självmord, är ju ok, men blanda inte in andra som inte har dom tankarna. Jag hade min dotter i bilen (3 år), och vågar knappt tänka på vad som kunde hänt om man fått en buss i sidan.

Till Er som känner Er träffade, tänk för helvete INNAN, konsekvenser KAN drabba andra, men det skiter väl Ni i...
:kulspruta

Detta hände vid 17 tiden igår söndag, är det någon av Er 3 idioter som mot förmodan har en förklaring till detta handlande, så är jag idel öra.

/ En grymt förbannad sporthojjare
Jeppa

Förstår att du är förbannad, finns alldeles för många som inte skulle få ha körkort :mad:

Idiotiska manövrar gör man varje dag. Tyvärr.
Senast igår höll undertecknad på att klyva en Nissan Micra när jag kollade på varvräknaren istället för på vägen i 230 blås.
Idioter finns det gott om, den ena värre än den andra.

jasså, nu börjar det låta. För några veckor sen sa du att du knappt kört mer än 110 och nu är 230 sammtidigt som man studerar varvräknaren vardagsmat. håhåjaja dagens nyblivna hojåkare.

Silwer skrev:
jasså, nu börjar det låta. För några veckor sen sa du att du knappt kört mer än 110 och nu är 230 sammtidigt som man studerar varvräknaren vardagsmat. håhåjaja dagens nyblivna hojåkare.

Det är tur att det finns såna som du som ligger i 80 på 90väg med keps under hjälmen och ligger två decimeter från mittenlinjen :D

Silwer skrev:

Är man pissnödig så är man :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...