idioter som säljer trasiga saker på SH

Status
Ej öppen för fler svar.
Ja, antingen så var dem raka vid försäljning eller så är det trist att han sålt något defekt!

Du tjänar nog ingenting att hänga ut denna person tycker jag utan ska ta denna dialog direkt face 2 face. (om det går såklart man brukar ju inte
skicka grejer om det är långt mellan köpare och säljare)

Ja, antingen så var dem raka vid försäljning eller så är det trist att han sålt något defekt!

Du tjänar nog ingenting att hänga ut denna person tycker jag utan ska ta denna dialog direkt face 2 face. (om det går såklart man brukar ju inte
skicka grejer om det är långt mellan köpare och säljare)

tur att man gillar att köra hoj i sverige, ska ut o festa med några polare i sommar runt om i landet. och han bor ju åt rätt håll. vi får ta det med honom då.

Hänga ut och sväng ner?

Näe, för är det långt så brukar man gå till fots med dom själv? :va

tja du har inte en rak skiva liggande??? hälst inte bucklig heller lr oval!!!

Last edited:
Eller båda!

Seriöst, finns inget värre än att ljuga för en kund/spekulant när man säljer saker!
Jag tycker inte det är något fel med att nämna personen/företaget då man faktiskt förebygger att andra blir lurade.
Alla som säljer saker över nätet eller i butik bär ett STORT ansvar att ALLTID informera kunden om eventuella defekter.
Dessutom borde du ha lagen på din sida när det gäller skivorna som du köpt. Säljaren har inte informerat dig om deffekten på en skivan, har inget med garanti att göra!

Ring och prata med en advokat, rådgivningen är gratis!

Lycka till!

Mvh
Dio

En bromsskiva blir fan inte sne av att skickas i ett paket. Klart att den skev innan. Pengarna tillbaks. Det går inte att rikta en såpass skev skiva. Häng ut om han inte tar tillbaks. Jag skulle bli skitsne å bli blåst på SH.

vad ska man säga men läste just säljes annonsen här på sh. undra om dom skivorna som han säljer nu är raka!!!*S* killen säljer mycket saker här!!

tja du har inte en rak skiva liggande??? hälst inte bucklig heller lr oval!!!
Jag har två skivor över till en SRAD. Hade problem med 'judder' under bromsning och köpte ett par andra men problemet kvarstod. Verkade snarare beläggrelaterat.
Jag kan inte garantera att de är spikraka men de är aldrig skadade med nåt lås eller så iaf. Definitivt inga 2-3 mm snea. Vill du ha en eller två? Kan sälja dig min bästa för några hundra :)

tack för frågan återkommer med svar.
mvh
Uffe

K-Man var först på, men jag säljer såklart gärna min om det är så.

Den sitter monterad nu, ska bekräfta att den är rak bara :gnissla Är du intresserad har jag ärenden till Sthlm början på nästa vecka.

Resonera med honom. Nog måste ni kunna komma överens om något. Han sålde något som var paj, du borde få en chans att ångra dig. Ev står du för frakten för att "övertala" honom att ta tillbaka varan. Att köpa något av nån på SH ser jag lite som en garanti för att handla med schyssta människor. Hur kul kan det vara att köpa/sälja över SH, fula ut sig genom att lura folk o sen inte tro att kollektivet kommer få reda på det!? Ryktet lär ju få sig en skaplig törn så att säga. :gnissla

Last edited:
K-Man var först på, men jag säljer såklart gärna min om det är så.

Den sitter monterad nu, ska bekräfta att den är rak bara :gnissla Är du intresserad har jag ärenden till Sthlm början på nästa vecka.

kolla om den är rak, och pm mej om pris. mvh
Uffe

En brakingskiva tåler inte att man tappar den i golvet, man får lite extra "ABS" ..
Om det beror på "mjukare" stål för bättre bromsegenskaper eller vad det vet jag inte.

Posten är kända för att ha lite "okänslig" hantering av packet o lådor.

Inte första gången sådant skit händer. Själv köpte jag två däck av en kille här på sajten. det ena var helt slut och stenhårt. det andra som såg lite vettigare ut var sönderskuret i sidan. båda däcken såg ut som om man hade tagit dom från däckhögen på knutstorp bak depån.

satans surt är det:mad:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...