Idiot på mc

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
snott från taurnet.se

Motorcyckel körde rakt på poliskonstapel

Utlagd kl 11.20. En polispatrull, som höll på med en trafikkontroll på Värmdövägen i höjd med Saltsjö-Järla i Nacka kommun, försökte stoppa en mc tjugo över fyra i går på eftermiddagen. Men när föraren såg polismannens tecken gasade han på och körde rakt mot konstaplen. Polismannen hoppade åt sidan, men mc:n träffade honom åndå i armen. Patrullen tog upp motorcykelns regnummer.
Ägaren av motorcykeln ska hämtas till förhör. Visar det sig att det var han som körde är han misstänkt för försök till grov misshandel och vårdslöshet i trafik.

poke skrev:
snott från taurnet.se

Utlagd kl 11.20. En polispatrull, som höll på med en trafikkontroll på Värmdövägen i höjd med Saltsjö-Järla i Nacka kommun, försökte stoppa en mc tjugo över fyra i går på eftermiddagen. Men när föraren såg polismannens tecken gasade han på och körde rakt mot konstaplen. Polismannen hoppade åt sidan, men mc:n träffade honom åndå i armen. Patrullen tog upp motorcykelns regnummer.
Ägaren av motorcykeln ska hämtas till förhör. Visar det sig att det var han som körde är han misstänkt för försök till grov misshandel och vårdslöshet i trafik.

Okej det lät ju normalt:dummer

Alex.J skrev:
Okej det lät ju normalt:dummer

Finns folk för allt! :kocko Dra en bil är väl en sak men att köra på oskyddade konstaplar en annan!

Farbror Blå stod å sköt på en av broarna över 222:an igår. SKulle velat ge dagens ros till den hojåkare som tecknade "sakta ner" till mig vid Nacka forum. Han räddade min sommar! :tummenupp Börjar förstå vad ni plasthojs-dårar snackar om. Har ju bytlånat hoj under några veckor.. 900SSie med helkåpa flyttar sig ju bättre än mitt lilla Monster.

poke skrev:

Skådar i kristallkulan och ser följande utveckling av tråden...

Merparten av kommentarerna håller med om att det var rejält korkat gjort.
Spekulationer om att hojen var stulen och/eller föraren knarkad.
Någon menar "Way to go, synd att det bara var armen".
Andra fyller i med blandade tillrop med den gemensamma innebörden att alla snutdjävlar är Pack som borde skjutas.
Mer eller mindre genomtänkta och nyanserade mothugg kommer, någon kanske till och med säger sig känna en polis som är trevlig.
Allt slutar i traditionell pajkastning där de som tycker att det är en dålig idé att köra på en polis häcklas som moralkärringar.

Besök gärna min husvagn på Kiviks marknad i juli, SH-medlemmar har rabatt på spådomar! :rofl

Last edited:
Varför skulle det vara som det stod i artikeln? Journalister överdriver mest jämt. :tomten
Såhär kanske det gick till: Han upptäckte han han blev lasrad, försökte smita, men polisen ställer sig i vägen. Motorcyklisten försöker väja, men konstapeln envisas. Tillsist hoppar han undan i ren självbevarelsebedrift.
Var det inte så, så var det en komplett idiot!

Antagligen nån som försökte "dra snuten" som det är så mycket snack om här inne ibland. Killen fick väl panik eller nått. Nåja, inte var det bra gjort iallafall.

69:an skrev:

Andra fyller i med blandade tillrop med den gemensamma innebörden att alla snutdjävlar är Pack som borde skjutas.
Mer eller mindre genomtänkta och nyanserade mothugg kommer, någon kanske till och med säger sig känna en polis som är trevlig.
Allt slutar i traditionell pajkastning där de som tycker att det är en dålig idé att köra på en polis häcklas som moralkärringar.

Besök gärna min husvagn på Kiviks marknad i juli, SH-medlemmar har rabatt på spådomar! :rofl
Hahahahahahahahahahaha
Kan inte annat än att hålla på att svälja tungan av grav.

69:an skrev:

haha, kanonbra!!

helt sant dessutom

Det var nog en knarkare på stulen hoj, eller Silwer.
Way to go, synd att det bara var armen, jävla pack det där. NAKCSKÅT!

Det Var Inte Jag Det Var Inte Jag Det Var Inte Jag!

det där ska stå med C A P S, men skitscriptet förstör.

Om han eller man nu ändå ska smita från en vinkande polis på vägbanan är det väl bättre o sakta ner o göra en snygg vändning o sen spettet eller sakta in mot polisen o låtsas som man ska stanna o strax brevid bara ge tofflan,
:tungan

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...