Identifiering GSXR1000 motor

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
Vi tar det såhär, om man ställer en 1000 motor och en 750 motor från -02 jämte varandra, hur ser man skillnad på vilken som är vilken, har själv försökt å hitta några cc uppgifter på maskinen men inte lyckats.
Man vill ju inte lyfta på toppen å mäta cyllediametern på dom bara för att veta, måste ju finnas enklare sätt.

Anledingen att jag frågar är att jag köpt en 1000 motor å stoppat i den i ramen å jag tycker den går som en 750, maskinen fungerar perfekt men har inte en 1000 prestanda tycker jag.

:confused: :va :confused: :va :confused: :va

Någon som vet ??

jag köpte motor för några månader sen och fick då tipset att dom första fyra tecknen ska vara samma. I mitt fall T 708 men min motor är från 01. Hoppas det kan hjälpa dej något...

Mmm ,, T708 står det på min + att på kopplingskåpan står det 3000ml, kanske e en 1000 trots allt.
Men på Anderstorp i söndags så flög andra 1000 kubikare om mig på rakan så man börja undra "vaaa faaaan" jag loosar ju flera sekunder per varv på detta, på min gamla motor som naturligtvis rasa så var det en annan melodi, då var det en annan som var kungen på rakorna eller åtminstonde körde jämt med alla andra 1000 på rakorna.

Får jag bara bukt med att det e en 1000 som sitter i så e en mappning nästa steg.

Mera tips hur jag kollar vore tacksamt :)

du har åkt för mycket hayabusa turbo sista tiden.:D

På tal om det så när jag åkte från A-Torp i Lördags så kom jag ikapp en gixxer600 å jag tänkte "fan vad han ligger platt mot tanken, blåser det på han eller"
så kikade jag på hastighetsmätaren "240km/h" aha ,,, han kanske toppar den tänkte jag då å petade ner 2 växlar å wheelade om han :tuttar

Det e kul att leka med effekten ibland på Busa Turbo, det flyttar på sig om man säger så :yoparty

No hard feelings du med 600 som svängde av vid Tranemo :tungan

Last edited:
750 rovan passar inte i 1000 ramen om du inte brotshar upp motorfästena några mm

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti