Identifiering av förgasare

Jesperlann

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2015
Hoj
Okänd
Hej!

Har köpt en förgasarbrygga från någon mc som jag behöver lite info om. Men jag hittar inget vettigt på nätet när jag söker på numret som står på dom. Det står "Mikuni 3LF 00 T2Y1" på sidan. någon som vet vilken hoj dom kommer ifrån? Det jag behöver veta är om dom ska sitta vertikalt eller horisontellt. Vilken flottörnivå det ska vara och vilket bränsletryck dom klarar.

Mvh Jesper :)

Det syns på bryggan om den är downdraft eller vanlig. Lägg upp en bild kanske?
Bränsletryck? Ska du bygga turbohoj?

Hittas den inte på google (vilket den inte gör) är chansen liten att hitta mer info om det OM du nu inte vet vilken hoj den kommer från. Posta en bild. Mät insugsdiametern. Flottören innuti flottörhuset torde visa på hur den skall monteras.

Dom ska sitta på min bil så funderar på om jag kan köra med min mekaniska pump eller köpa en elektrisk med lägre tryck.

Dom ser ut så här och är 38mm:
DSC_1029.JPG

Fottörhuset sur ut som detta som verkar vara yamaha fzr och dom är väl downdraft? Dock har jag för mig att jag köpte dessa för att dom skulle monteras vanligt.
IMG_0748.jpg

Jag reagerar på vinkeln på munstyckena, kan den indikera att förgasarna skall sitta monterade i 45º vinkel?

Precis exakt. Munstyckena skall vara vertikalt placerade vilket betyder att insuget skall luta uppåt som på en fjortonåring med bånge.

Då blir det till att vinkla om insuget då. Tack för hjälpen! :) Ska se om jag hittar någon flottörnivå på fzr1000 om dom nu kommer ifrån en sån.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...