Icon återförsäljare i sverige?

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Finns det någon som säljer Icon hjälmar i Sverige?

Har kikat lite på deras hemsida, men det närmaste jag kunde hitta var Stavanger i Norge, och dit orkar jag inte ta mig för att testa en hjälm :gnissla

Alla möjliga ställen säljer ju Iconprylar, men hjälmar har jag inte sett än, iaf inte runt Göteborg/Borås området. Tips?:(

Har för mig att Ace customs i HCJ huset på backaplan i göteborg har icon hjälmar om du behöver pröva storlekar!:tummenupp
Ring dem och kolla om du inte har vägarna förbi. Lycka till!
PS. blir en icon för mig med när jag tröttnat på min bandit DS.:yoparty

Har för mig att Ace customs i HCJ huset på backaplan i göteborg har icon hjälmar om du behöver pröva storlekar!:tummenupp
Ring dem och kolla om du inte har vägarna förbi. Lycka till!
PS. blir en icon för mig med när jag tröttnat på min bandit DS.:yoparty

Där köpte jag min nuvarande hjälm. Kan inte minnas att de hade Icon-hjälmar där, men tar mig en tur så fort solen visar sig. Tack för tipset! I värsta fall kan man prova ut en storlek och beställa ifrån USA eller ngt :yoparty

Kolla vilka återförsäljare det här företaget har: http://www.garage24.se/

Tyvärr så är Icon svindyrt i Sverige.

Edit: nehe, det gällde hjälmarna. Då vet jag inte.

superbike i frölunda hade lite icon grejer för några år sen.. iof med några hundra procents påslag på priset gentemot alla andra ställen jag sett men du kan ju åka dit å testa iaf..

en av mina hjälmar är från icon, den är grymt läcker :tummenupp

superbike i frölunda hade lite icon grejer för några år sen.. iof med några hundra procents påslag på priset gentemot alla andra ställen jag sett men du kan ju åka dit å testa iaf..

en av mina hjälmar är från icon, den är grymt läcker :tummenupp

Ah grymt, får ta mig en titt där med. Det är det som är ganska dumt, jackor, handskar etc finns det rätt gott om men när det kommer till hjälmar så verkar det vara väldigt dåligt med det :(

ridde in da house:
men när det kommer till hjälmar så verkar det vara väldigt dåligt med det

Garage24 håller väl mest på att sälja ut det Ikon dom har i lager då Parts Europe snart drar igång, Parts Europe ägs av Parts Unlimited som i sin tur äger varumärken som Ikon mfl. Dessutom vet jag som "hjälmfreak" att tyvärr är Ikon hjälmarna inte EU märkta utan bara DOT & Snell så dom är i princip inte godkända här i Sverige (därför Garage24 inte tog hem dom) så ska du ha en Ikon kruka får du nog köpa en via nätet från USA....

DP says: Har en Ikon jacka och lite annat från dom, bra grejjer....

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!