ICA USB-minnesskit!

tr3ge

Medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Honda CBR 600 F-sport -01
Hej!

Köpte för någon vecka sedan ett usbminne hos ICA.

Av ngn anledning så vägrar detta skit att funka. När man sätter in den i datorn så lyser själva knappen (Minnet är ett SANDISC Cruzer U3 16), en ikon kommer upp i den här datorn även. Men klickar manpå ikonen såhänder inget, i egenskapsrutan så står det att den har en minneskapacitet på 6,66mb:va djävulens nr å allt. :näsblod.

Jag även försökt att ladda ner några drivrutiner, dock utan att lyckats. Tanken med köpet var ju att ha en massa musik på minnet å sen plugga in i bilen, men det skiter sig ju nu. :(

Ngn som vet vad problemet kan vara??

Har samma, det är partitionen med U3 programvaran som är 6,6mb du ska ha en partition till?

Ev har du redan nån annan enhet på den beteckningen.

Om XP/vista,

kolla kontrollpanelen -> Administrationsverktyg ->Datorhantering-> Diskhantering

:)

Edit:
Ska du inte använda U3-grunket så starta .exe filen där och välj remove eller vad de kallar det.

U3-stickor är djävulens påfund.. :kulspruta
Ladda ner och kör deras removal tool för att konvertera stickan till ett hederligt usb-minne utan en massa skit på sig.
Eventuellt får du formatera om det sen, var ett tag sen jag gjorde det så jag kommer inte ihåg

Din gnällspik :)

Det är U3 systemet som är 6.66 mb. Ditt minne heter nåt i stil med flyttbar disk.

tack för alla svar! :)

Tog teh_sork´s förslag, laddade ner den filen och gjode allt som stod. Dock så fastnade själva raderingen av U3 skiten, så programet stängdes av. försökte då starta programet igen, men dp gick inte det för att U3 grejen var borta. Dock så händer det ingenting nu närjag stoppar i usbn i datorn :va den plingar till,men ingen ikon kommer....'

Mer tips? ;)

tack för alla svar! :)

Tog teh_sork´s förslag, laddade ner den filen och gjode allt som stod. Dock så fastnade själva raderingen av U3 skiten, så programet stängdes av. försökte då starta programet igen, men dp gick inte det för att U3 grejen var borta. Dock så händer det ingenting nu närjag stoppar i usbn i datorn :va den plingar till,men ingen ikon kommer....'

Mer tips? ;)

kolla i diskhanteraren om den dyker upp där.

HP USB Disk Storage Format Tool - v2.1.8
http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197

Det verktyget formatterar i princip allt, inklusive alla typer av USB-minnen.

har nu laddat ner programet, tog ett tag innan instal.filen hittade minnet i fråga. Nu har jag dock nytt problem! :rolleyes: när jag formaterar omdet så får jag ett error; Device media is write-protected. den klarar inte av att formatera om den!!! blir galen på skit saker!!:huvet

vad kan jag göra??! Minnet kommer inte up i "den här datorn" när jag sätter i det i datorn, det finns dock i enhetshanteraren. Någon som har en ide?? :Bugar

har nu laddat ner programet, tog ett tag innan instal.filen hittade minnet i fråga. Nu har jag dock nytt problem! :rolleyes: när jag formaterar omdet så får jag ett error; Device media is write-protected. den klarar inte av att formatera om den!!! blir galen på skit saker!!:huvet

vad kan jag göra??! Minnet kommer inte up i "den här datorn" när jag sätter i det i datorn, det finns dock i enhetshanteraren. Någon som har en ide?? :Bugar

Högerklicka "Den här datorn"
Välj "Hantera"
Leta upp "Diskhanteraren"
Högerklicka på ditt usb-minne och välj "Formatera"

(Med risk för felstavning, kör engelskt wintendo på jobbdatorn..)

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan