ICA handlare?

Jobbar på Ica lager själv, du skall vara glad att du inte vet hur det gick till för 10-20 år sedan =P

Tex Gammal möglig korv "tvätta" man me matolja.
O mögliga ostar skrubbade man me en grov tvättsvamp ala insekts bortagnings svamp
Nu är det petigt som satan istället, stod o slängde grejer för ca 700,000 här om dagen.

Last edited:
Äh... Har jag inte dött av det innan så kommer jag antagligen inte att göra det imorgon heller riktigt, så vad spelar det för roll?

PS.
Under min korta period i frukt och grönt branschen så fick jag se vad en del pizzabagare och andra köper för råvaror, men inte mår ni dåligt utav det när ni smäller i er en flottig capriciosa ;).
DS.

Last edited:
Äh... Har jag inte dött av det innan så kommer jag antagligen inte att göra det imorgon heller riktigt, så vad spelar det för roll?

Precis lite skit rensar magen, vi kommer ju bli ömtåliga som satan o inte tåla minsta lilla bakterie i framtiden.

Undrar om det är vanligt generellt att manipulera med datumstämplar på livsmedel i butiker.

PS.
Under min korta period i frukt och grönt branschen så fick jag se vad en del pizzabagare och andra köper för råvaror, men inte mår ni dåligt utav det när ni smäller i er en flottig capriciosa ;).
DS.

Håller med. Men jag gillar inte att bli lurad av falska datumstämplar.

Var är alla som var så upprörda över sperma i kebabsåsen?

Fast det är klart det var ju inga svenskfödda företagare som de aktuella ICA-handlarna

Jobbade en sommar i en större butik där jag bland annat tvingades tvätta "halvgamla" revben för att avlägsna slem/lukt innan de grillades..

De såg goda ut i deli-disken och inga kunder klagade, men ändå.. :zpy

Om jag påstår att jag kände det på mig så ljuger jag. Men visst drar det lite i vegotarmen nu.

Är du en riktig korvgubbe? Och vad har du för utgångsdatum på din korv? Varför fifflar du med paketet? Va? Snart kommer Janne hem till dig och undersöker saken med egna händer och metoder, så passa dig :mad:

Min korv har inget bäst-föredatum, den åldras med bravur och blir bara bättre med åren. Men visst, vissa dagar har den en viss patina och en möjligen obekväm odör men då får man se till att göra rent och byta förpackning så paketet återigen lockar kunderna att ta del av dess läckra innehåll! :fakta

PS.
DS.

Så när du inhandlat din nya hoj hos din lokala mc-handlare och handlaren sålt den till dig som en 07a, men efter en koll på vv.se så ser du att det är en övervintrad 05a du köpt. Då tänker du:- Ah, jag har inte dött av att köra en 05a innan så det gör jag inte nu heller.
Att du blivit blåst skiter du så klart i.

Hmm... ville bara ge ditt inlägg ett lite annat perspektiv. No offence buddy:tummenupp

Så när du inhandlat din nya hoj hos din lokala mc-handlare och handlaren sålt den till dig som en 07a, men efter en koll på vv.se så ser du att det är en övervintrad 05a du köpt. Då tänker du:- Ah, jag har inte dött av att köra en 05a innan så det gör jag inte nu heller.
Att du blivit blåst skiter du så klart i.

Hmm... ville bara ge ditt inlägg ett lite annat perspektiv. No offence buddy:tummenupp
Bra liknelse där, ingen offence tagen. Men i mina ögon så har de två fallen väldigt lite med varandra att göra och jag har då inte märkt någon skillnad i slutprodukt på olika partier köttfärs, men nog hade jag sett skillnad på en gammal och ny gixxer ;)

Hur många gånger när du har kommit hem efter veckans storinköp och ska rulla köttullar har du fått en skämd doft i näsan från din nyinköpta färs, som enligt Janne är snudd på veckan gammal? Jag har då aldrig varit med om det såtillvida att jag inte har glömt den framme för det var spännande bilder som rörde sig på televisionsapparaten, vilket däremot hat hänt :S

Om jag påstår att jag kände det på mig så ljuger jag. Men visst drar det lite i vegotarmen nu.
Tja, så länge man inte äter inplastade grönsaker så. Vissa affärer gör så att när grönsakerna börjar bli lite vissna så plastar de in dem iställt för att det inte ska synas lika bra.

Käkade köttfärs som hade en bismak som var mindre smickrande :mad:

Jävla ICA, har satt ruttnande kött i min mage :mad:

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back